Digitální asistent - TALXIS.ai
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F03412687%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/03412687:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální asistent - TALXIS.ai
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu byl vytvořen sofistikovaný digitální asistent (chat/voice bot), který dokáže automatizovat vnitřní firemní procesy a propojit se s daty v systémech třetích stran. Zpracovává zprávy od uživatelů a generuje odpovědi s pomocí velkých jazykových modelů strojového učení. Digitální asistent využívá nejmodernější jazykový model GPT-3, který mu umožňuje učit se a porozumět lidskému jazyku. Disponuje krátkodobou a dlouhodobou pamětí, která mu umožňuje vést přirozený dialog a využívat již dříve komunikované informace. Buduje si svoji osobnost vůči uživateli, pamatuje si o něm informace a dokáže reagovat na libovolná témata. Když potřebuje najít nějakou informaci, pokusí se určit vhodný konektor, vyhledá nejrelevantnější výsledky nebo zadá příkazy a na závěr z nich zpracuje odpověď. V případě žádosti o vyhledání obecných veřejných informací a znalostí využívá chatbot API rozhraní internetového vyhledávače Bing, které umožňuje rychle prohledat a zpracovat relevantní informace z internetu. Chatbot porovnává nejrelevantnější výsledky a využívá je k vytvoření odpovědi na dotaz uživatele. Nejvýznamnější inovací je možnost integrace chatbota na libovolné množství systémů prostřednictvím konektorů. Tuto integraci chatbot umožňuje díky zpracování Open API definic, což jsou standardizované popisy funkcí a datových struktur API rozhraní, které daný systém poskytuje. Chatbot tak dokáže získat faktický grounding pro jazykový model pomocí informací z veřejného internetu, ale také z interních systémů organizace, které zákazník využívá. Díky tomu je chatbot schopen poskytnout uživatelům aktuální, komplexní a personalizované odpovědi na jejich dotazy s pomocí dat v jiných systémech a v kontextu jejich organizace. Výsledkem projektu je funkční digitální asistent, který se umí integrovat na různé systémy a komunikovat v různých jazycích. Vyvinutá technologie pomáhá zvýšit využití interních systémů, zlepšit kvalitu dat a uživatelům nabízí nástroj, který jim výrazně pomáhá v produktivitě.
Název v anglickém jazyce
Digital assistant - TALXIS.ai
Popis výsledku anglicky
As part of the project, a sophisticated digital assistant (chat/voice bot) was created, which can automate internal company processes and connect with data in third-party systems. It processes messages from users and generates responses with the help of large language machine learning models. The digital assistant uses the state-of-the-art GPT-3 language model, which enables it to learn and understand human language. He has short-term and long-term memory, which enables him to conduct a natural dialogue and use previously communicated information. It builds its personality towards the user, remembers information about him and can respond to any topics. When it needs to find some information, it tries to determine the appropriate connector, searches for the most relevant results or enters commands, and finally processes the answer from them. In the case of a request to search for general public information and knowledge, the chatbot uses the Bing Internet search engine API interface, which allows you to quickly search and process relevant information from the Internet. The chatbot compares the most relevant results and uses them to create an answer to the user's query. The most significant innovation is the ability to integrate the chatbot on any number of systems through connectors. This integration is made possible by the chatbot thanks to the processing of Open API definitions, which are standardized descriptions of functions and data structures of the API interface provided by the given system. The chatbot is thus able to obtain factual grounding for the language model using information from the public Internet, but also from the internal systems of the organization that the customer uses. Thanks to this, the chatbot is able to provide users with up-to-date, comprehensive and personalized answers to their questions with the help of data in other systems and in the context of their organization. The result of the project is a functional digital assistant that can integrate into different systems and communicate in different languages. The developed technology helps to increase the utilization of internal systems, improve data quality and offers users a tool that significantly helps them in productivity.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG17_175%2F0015736" target="_blank" >EG17_175/0015736: Nová generace prezentační vrstvy informačních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Digitální asistent - TALXIS.ai
Technické parametry
Výsledkem projektu je digitální asistent (chat/vocie bot), platforma EDS a aplikační moduly Start a Sales. Digitální asistent pracuje na platformě EDS. Pro porozumění způsobů komunikace s rozhraními jiných systémů využívá standard Open API. Podporuje hlasové ovládání. Kromě světových jazyků komunikuje i v češtině. Využívá jazykový model GPT-3. Hlavními kanály pro textovou komunikaci s botem jsou: Alexa, Communication Services – Chat, Direct Line Speech and REST API, Email, Facebook, GroupMe, LINE, Microsoft 365 Extensions, Omnichannel, Outlook, Search, Slack, Teams, Telegram, Twilio (SMS), WeChat, a další. Platforma EDS zajišťuje funkce: Perzistence dat; Metadata; Integrace; Workflow engine; Doplňující služby; Webový portál. EDS umožňuje pracovat s datovým modelem, úložištěm, oprávněními atd. a následně vše publikovat ve formě REST API. Primárním datovým úložištěm v EDS je SQL Server (možnost výměny za jiná úložiště - NoSQL – Mongo, Cosmos, PostgreSQL, …). EDS pracuje s identitou aktuálního uživatele. Podporuje identitu od jakéhokoliv poskytovatele identit (IdP), který podporuje standard OpenID Connect, případně je možné napojit i další, nepřímo podporované, poskytovatele identit. Kromě publikace dat formou API, EDS řeší také model oprávnění. Oprávnění jsou aplikována dynamicky pomocí předem definovaných pravidel. Kromě základních oprávnění pro operaci typu CRUD (Create, Read, Update, Delete) je možné oprávnění nastavovat i na Associate a Disassociate (nastavování vztahů mezi záznamy). Platforma poskytuje extenzivní log všech operací – audit. Pomocí auditu je možné data obnovit a uvést do předchozího stavu. Při práci se záznamy je možné nastavovat tzv. hooks, které rozšiřují chování API operací. Na této funkcionalitě jsou postavené i „notifikace“, které je možné odebírat pomocí REST webhooků, a díky nim reagovat na změny v datech. Mimo operací s daty umožňuje EDS vytvářet akce a funkce. Pomocí těch je možné volat vlastní spustitelný kód. EDS umožňuje v datech nejen filtrovat, ale i vyhledávat (full text, fuzzy matching atd.). Pro účely analytiky a náročných datových operací je možné EDS exportovat do Data Lake úložiště, které je možné následně napojit na Power BI, případně další nástroje a služby. Modul Start obsahuje databázi kontaktů, obchodních stavů a aktivit, mezi které jsou řazeny úkoly, hovory, poznámky a další. Obsahuje i vnitřní logiku, která pomáhá uživatelům s efektivním řízením jejich pracovních agend. Modul Sales je určený pro řízení obchodních aktivit. Součástí je optimalizovaný obchodní proces, který obchodníka vede od poptávky až k úspěšnému uzavření obchodu.
Ekonomické parametry
Přínosem projektu je rozšíření produktového portfolia příjemce, upevnění pozice na trhu, zvýšení konkurenceschopnosti či zvýšení tržeb příjemce. Produkt bude nabízen formou služby s měsíčním poplatkem za každého uživatele. S implementací bude spojena pouze platba za úvodní procesní analýzu. Řešení je využitelné pro velkou škálu zákazníků, není zaměřené na určitý segment trhu. Největší uplatnění se předpokládá ve firmách a státní správě. K distribuci bude využit portál Microsoft AppSource (příjemce je partnerem Microsoftu). Propagaci bude předcházet pilotní provoz v reálné komerční společnosti (Konica Minolta Česká republika). Propagace bude probíhat prostřednictvím: webových stránek příjemce, produktových listů, firemních seminářů, podpůrného blogu, YouTube kanálem, on-line marketingu na síti LinkedIn, účasti na konferencích a seminářích, tisku. Cílem je obsadit přední pozice na evropském trhu v oblasti „Business Apps“ systémů.
IČO vlastníka výsledku
03412687
Název vlastníka
NETWORG CZ s.r.o.