Prototyp 2: iA-BART
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F03541690%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/03541690:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silverplanet.cz" target="_blank" >http://www.silverplanet.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Prototyp 2: iA-BART
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledkem projektu bylo vyhotovení dvou odzkoušených prototypů zařízení tvořící část bateriového úložiště s unikátními funkcemi a systémem řízení ve variantě pro B2B (MEC) a B2C (BART). Dalším výsledkem bylo unikátní nadřazená řídící jednotka MCU, která funkčně nadřazena jak aktivnímu BMS, tak dalším řídícím jednotkám v rámci systému, a je automaticky vyhodnocována a rozhoduje o řízení celého energetického okruhu v objektu. Prototyp 2: iA-BART: Stanice BART je zaměřena na malé a střední objekty s potřebou akumulace elektrické energie do baterií, využívání elektrické energie z obnovitelných zdrojů a kontrola energetických toků. Stanice obsahuje aktivní řízení bateriových článků, tak nadřazenou inteligentní řídící jednotku MCU, která inteligentně řídí toky energie a její využívání v celém objektu.
Název v anglickém jazyce
Prototyp 2: iA-BART
Popis výsledku anglicky
Výsledkem projektu bylo vyhotovení dvou odzkoušených prototypů zařízení tvořící část bateriového úložiště s unikátními funkcemi a systémem řízení ve variantě pro B2B (MEC) a B2C (BART). Dalším výsledkem bylo unikátní nadřazená řídící jednotka MCU, která funkčně nadřazena jak aktivnímu BMS, tak dalším řídícím jednotkám v rámci systému, a je automaticky vyhodnocována a rozhoduje o řízení celého energetického okruhu v objektu. Prototyp 2: iA-BART: Stanice BART je zaměřena na malé a střední objekty s potřebou akumulace elektrické energie do baterií, využívání elektrické energie z obnovitelných zdrojů a kontrola energetických toků. Stanice obsahuje aktivní řízení bateriových článků, tak nadřazenou inteligentní řídící jednotku MCU, která inteligentně řídí toky energie a její využívání v celém objektu.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG20_321%2F0024777" target="_blank" >EG20_321/0024777: Výzkum a vývoj pro nové prototypy BART/MEC systému</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
iA-BART
Číselná identifikace
G
Technické parametry
Složení technologie aktivního a pasivního BMS: Pasivní BMS je podřízenou částí (SLAVE/MASTER) řídící jednotky aktivního BMS. Tj. je zachován technologický princip, jak fyzikálně balancování funguje, ale je jinak řízen – a to právě aktivním BMS. Systém iA-BART - složení: 1) Plošné spoje s aktivním BMS 2) Plošné spoje s nadřazenou řídicí jednotkou 3) Blok výkonových měničů 4) Akumulátory v technologii LiFePO4 5) Monitoring a dispečink 6) Napojení na zdroje OZE (dle požadavků a potřeb cílové aplikace u zákazníka) 7) Napojení na chytrou elektroinstalaci a její povelování nadřazenou řídicí jednotkou 8) Možnost kapacitního i výkonového rozšíření 9) Propojovací topologie zajišťuje snadnou možnost údržby jednotlivých částí 10) Technologii je možné doplnit o nabíjecí stanici pro elektromobily a z navrhované kapacity elektromobil dobíjet 11) Rozvaděčový housing 12) SW řídící jednotky a SW aplikace 13) SW aktivního BMS Řídící jednotky budou instalovány na tři desky plošných spojů: Pasivní BMS: Je určena pro řízení a měření celého bateriového packu. Na desku se připojují jednotlivé články. Celý systém je řízený pomocí mikrokontroleru. Aktivní BMS: Je určena pro aktivní balancování. Deska s aktivním balancováním je spojena pomocí komunikace a konektory na připojení jednotlivých akumulátorů s deskou BMS_P. Návrh desky s aktivním vyvažováním je z důvodu zadání nastaven pro různé kapacity akumulátorů. Dalším důvodem je velká možnost účinného řízení vyváženosti akumulátorů. DOK: Deska je určena pro komunikaci s nadřazeným systémem, k zobrazení veličin na displeji a k ručnímu ovládání systému. Systém by bylo možné řešit bez uvedené desky. Uživatel by ale nedokázal komunikovat, zobrazovat a ani ovládat systém. Deska tedy neřídí ani neměří akumulátory, je pouze pro komunikaci.
Ekonomické parametry
Přínosem systému je v ušetřené elektrické energie díky aktivnímu balancování jednotlivých akumulátorů. Dalším přínosem je v řízení celého systému pomocí MCU jednotek a využití uchované elektrické energie efektivněji.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
03541690
Název vlastníka
SILVER PLANET a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
www.silverplanet.cz