Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transformations in strategic business planning in the context of sustainability and business goals setting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F19%3AN0000020" target="_blank" >RIV/04130081:_____/19:N0000020 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/19:63523160

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.transformations.knf.vu.lt/47/rp47.pdf" target="_blank" >http://www.transformations.knf.vu.lt/47/rp47.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transformations in strategic business planning in the context of sustainability and business goals setting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current changes in turbulent environments require new approaches to business rather than doing business as usual. However, the key attribute remains the objectives of the business strategy itself The purpose of this study is to identify the main motives leading to strategic business objectives planning on the sample of Slovak enterprises (N=455), and subsequently to examine the companies' strategic business objectives in terms of size, origin of capital, company vision, sustainability influences, and sustainability tools. The emphasis is placed on the strategic planning of business objectives in the context of sustainable development. The six hypotheses were set and they were tested by .05 level of significance. Methods represent mainly descriptive and inferential statistical techniques. The results indicate that there is a clear statistical difference between enterprises with a short and long-term focus in terms of the strategic business objectives planning. The most frequent strategic objective is customer/employee orientation. Finally, the interconnection between strategic objectives and selected research parameters is proven.

  • Název v anglickém jazyce

    Transformations in strategic business planning in the context of sustainability and business goals setting

  • Popis výsledku anglicky

    The current changes in turbulent environments require new approaches to business rather than doing business as usual. However, the key attribute remains the objectives of the business strategy itself The purpose of this study is to identify the main motives leading to strategic business objectives planning on the sample of Slovak enterprises (N=455), and subsequently to examine the companies' strategic business objectives in terms of size, origin of capital, company vision, sustainability influences, and sustainability tools. The emphasis is placed on the strategic planning of business objectives in the context of sustainable development. The six hypotheses were set and they were tested by .05 level of significance. Methods represent mainly descriptive and inferential statistical techniques. The results indicate that there is a clear statistical difference between enterprises with a short and long-term focus in terms of the strategic business objectives planning. The most frequent strategic objective is customer/employee orientation. Finally, the interconnection between strategic objectives and selected research parameters is proven.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transformations in Business & Economics

  • ISSN

    1648-4460

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    44-66

  • Kód UT WoS článku

    000470036100003

  • EID výsledku v databázi Scopus