Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social network analysis of the startup company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F19%3AN0000069" target="_blank" >RIV/04130081:_____/19:N0000069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social network analysis of the startup company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the analysis of the social network of the particular Czech startup. The social network analysis used a combination of qualitative and quantitative approaches to reveal the transformation of social network from the initial idea through the establishment and subsequent development of startup by integrating traditional qualitative data processing with the quantitative / mathematical approach using UCINet 6 software. This procedure allowed to link the verbal answers of (co)founders with selected measures of centrality, cohesion and centralization used in social network analysis. The analysed startup is characterized by the central role of one of the founders, a large share of personal ties of network members, a predominance of long-term ties and a non-calculative concept of social capital. The nature of the social network and the approach to building it according to both qualitative and quantitative data remain basically the same as expected during the analysis period.

  • Název v anglickém jazyce

    Social network analysis of the startup company

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the analysis of the social network of the particular Czech startup. The social network analysis used a combination of qualitative and quantitative approaches to reveal the transformation of social network from the initial idea through the establishment and subsequent development of startup by integrating traditional qualitative data processing with the quantitative / mathematical approach using UCINet 6 software. This procedure allowed to link the verbal answers of (co)founders with selected measures of centrality, cohesion and centralization used in social network analysis. The analysed startup is characterized by the central role of one of the founders, a large share of personal ties of network members, a predominance of long-term ties and a non-calculative concept of social capital. The nature of the social network and the approach to building it according to both qualitative and quantitative data remain basically the same as expected during the analysis period.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Acta Paneuropeana - Letters in Economics and International Business

  • ISBN

    978-80-89453-67-2

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    21-29

  • Počet stran knihy

    71

  • Název nakladatele

    Pan-European University, Faculty of Economics and Business

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly