Social factors´ impact on the quality of business environment in the SME segment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F20%3AN0000009" target="_blank" >RIV/04130081:_____/20:N0000009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://editorial.upce.cz/1804-8048/28/1/1018" target="_blank" >https://editorial.upce.cz/1804-8048/28/1/1018</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social factors´ impact on the quality of business environment in the SME segment
Popis výsledku v původním jazyce
The article aims to identify and quantify significant social factors that determine the quality of the business environment (QBE) of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic and Slovakia. The case study was carried out through a questionnaire that was completed by 641 SMEs. To evaluate the questionnaire multiple linear regression models (MLRs) were applied. The results of the case study showed that the social factor, such as the family environment, has the greatest impact on the QBE in Slovakia. In the Czech Republic, the most important social factors are society, politicians, entrepreneurs and role models. Also, the influence of the media and communication environment is perceived by entrepreneurs as an important determining factor of QBE.
Název v anglickém jazyce
Social factors´ impact on the quality of business environment in the SME segment
Popis výsledku anglicky
The article aims to identify and quantify significant social factors that determine the quality of the business environment (QBE) of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic and Slovakia. The case study was carried out through a questionnaire that was completed by 641 SMEs. To evaluate the questionnaire multiple linear regression models (MLRs) were applied. The results of the case study showed that the social factor, such as the family environment, has the greatest impact on the QBE in Slovakia. In the Czech Republic, the most important social factors are society, politicians, entrepreneurs and role models. Also, the influence of the media and communication environment is perceived by entrepreneurs as an important determining factor of QBE.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice
ISSN
1804-8048
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
nestrankovano
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85090519878