Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Risk Audit of Marketing Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000344" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ersj.eu/dmdocuments/2018_XXI_1_11.pdf" target="_blank" >https://www.ersj.eu/dmdocuments/2018_XXI_1_11.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Risk Audit of Marketing Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the continued growth in the business environment and Industry 4.0 companies are taking new business opportunities while facing new business risks at the same time. Risk management tools include a modern audit, which evaluates risk through analytical approaches. The objective of this article is therefore to verify the analytical possibilities of the audit to detect and eliminate the selected risks. The methodological processing of this goal is addressed by analysing the risks of marketing communication and audit testing on the Generation Z sample for which the on-line environment is part of everyday life. Audit results reveal specific risks in marketing communications and suggest recommendations for their adequate reduction. These recommendations can then be used to innovate marketing strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Risk Audit of Marketing Communication

  • Popis výsledku anglicky

    With the continued growth in the business environment and Industry 4.0 companies are taking new business opportunities while facing new business risks at the same time. Risk management tools include a modern audit, which evaluates risk through analytical approaches. The objective of this article is therefore to verify the analytical possibilities of the audit to detect and eliminate the selected risks. The methodological processing of this goal is addressed by analysing the risks of marketing communication and audit testing on the Generation Z sample for which the on-line environment is part of everyday life. Audit results reveal specific risks in marketing communications and suggest recommendations for their adequate reduction. These recommendations can then be used to innovate marketing strategies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Research Studies Journal

  • ISSN

    1108-2976

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    125-132

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85045975585