Risk Audit of Marketing Communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000344" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000344 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ersj.eu/dmdocuments/2018_XXI_1_11.pdf" target="_blank" >https://www.ersj.eu/dmdocuments/2018_XXI_1_11.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Risk Audit of Marketing Communication
Popis výsledku v původním jazyce
With the continued growth in the business environment and Industry 4.0 companies are taking new business opportunities while facing new business risks at the same time. Risk management tools include a modern audit, which evaluates risk through analytical approaches. The objective of this article is therefore to verify the analytical possibilities of the audit to detect and eliminate the selected risks. The methodological processing of this goal is addressed by analysing the risks of marketing communication and audit testing on the Generation Z sample for which the on-line environment is part of everyday life. Audit results reveal specific risks in marketing communications and suggest recommendations for their adequate reduction. These recommendations can then be used to innovate marketing strategies.
Název v anglickém jazyce
Risk Audit of Marketing Communication
Popis výsledku anglicky
With the continued growth in the business environment and Industry 4.0 companies are taking new business opportunities while facing new business risks at the same time. Risk management tools include a modern audit, which evaluates risk through analytical approaches. The objective of this article is therefore to verify the analytical possibilities of the audit to detect and eliminate the selected risks. The methodological processing of this goal is addressed by analysing the risks of marketing communication and audit testing on the Generation Z sample for which the on-line environment is part of everyday life. Audit results reveal specific risks in marketing communications and suggest recommendations for their adequate reduction. These recommendations can then be used to innovate marketing strategies.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Research Studies Journal
ISSN
1108-2976
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
125-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85045975585