Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Euro and Corporate Management in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000361" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ersj.eu/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=118&dir=ASC&order=name&Itemid=154&limit=5&limitstart=30" target="_blank" >https://www.ersj.eu/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=118&dir=ASC&order=name&Itemid=154&limit=5&limitstart=30</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Euro and Corporate Management in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to evaluate the attitude of corporate management (not the public opinion) regarding the introduction of the euro in the Czech Republic and to identify the main factors which influence this attitude. We also work on the hypothesis that the attitude to the euro depends on the stability of the CZK/EUR exchange rate and on developments in the Czech foreign trade with the euro area. We collected companies’ opinions on the introduction of the euro from corporate management opinion polls in 2011–2017. The data analysis has concluded that increased fluctuations of the CZK/EUR exchange rate (towards appreciation as well as depreciation) are accompanied with increased interest in the introduction of the euro. It is also the growing volume and share of trading with the euro area which is directly proportional to the growth in companies’ interest in the introduction of the euro.

  • Název v anglickém jazyce

    Euro and Corporate Management in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to evaluate the attitude of corporate management (not the public opinion) regarding the introduction of the euro in the Czech Republic and to identify the main factors which influence this attitude. We also work on the hypothesis that the attitude to the euro depends on the stability of the CZK/EUR exchange rate and on developments in the Czech foreign trade with the euro area. We collected companies’ opinions on the introduction of the euro from corporate management opinion polls in 2011–2017. The data analysis has concluded that increased fluctuations of the CZK/EUR exchange rate (towards appreciation as well as depreciation) are accompanied with increased interest in the introduction of the euro. It is also the growing volume and share of trading with the euro area which is directly proportional to the growth in companies’ interest in the introduction of the euro.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Research Studies Journal

  • ISSN

    1108-2976

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    441-452

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85061947421