Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

First Step of Marketing Audit: Risk Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000486" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    First Step of Marketing Audit: Risk Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital society, economic growth and scientific and technological processes result in the emergence of new marketing process risks. These risks need to be continually identified, analysed and researched to eliminate them, thus helping management in the smooth application of marketing processes. This can theoretically and practically be achieved by the modern concept of marketing audit or, more precisely, its first step, which is the risk analysis. The aim of the paper is therefore to analyse the risks and their detection in the marketing process. This is because it can hypothetically be assumed that marketing processes under the pressure of current economic development contain new risks that should be identified, selected and valued. To process such a research task, use is made of experimental application of risk analysis and Delphi method in selected participants of the marketing process. The analysis results then systematize the risks identified based on the specified scale, which can be considered as important data for strategic management and operational decisions of today’s businesses.

  • Název v anglickém jazyce

    First Step of Marketing Audit: Risk Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Digital society, economic growth and scientific and technological processes result in the emergence of new marketing process risks. These risks need to be continually identified, analysed and researched to eliminate them, thus helping management in the smooth application of marketing processes. This can theoretically and practically be achieved by the modern concept of marketing audit or, more precisely, its first step, which is the risk analysis. The aim of the paper is therefore to analyse the risks and their detection in the marketing process. This is because it can hypothetically be assumed that marketing processes under the pressure of current economic development contain new risks that should be identified, selected and valued. To process such a research task, use is made of experimental application of risk analysis and Delphi method in selected participants of the marketing process. The analysis results then systematize the risks identified based on the specified scale, which can be considered as important data for strategic management and operational decisions of today’s businesses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MARKETING IDENTITY: Digital Mirrors – part I.

  • ISBN

    9788081059841

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    370-380

  • Název nakladatele

    UCM v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Slovenská akademie věd, Smolenice, Slovensko

  • Datum konání akce

    6. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000467818300036