Kyberšikana a její vliv na mládež
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F20%3A%230000668" target="_blank" >RIV/04274644:_____/20:#0000668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vsfs.cz/periodika/forenzni-vedy-2020-2-04.pdf" target="_blank" >https://www.vsfs.cz/periodika/forenzni-vedy-2020-2-04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37355/fvpk-2020/2-04" target="_blank" >10.37355/fvpk-2020/2-04</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kyberšikana a její vliv na mládež
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním smyslem práce bylo popsání a zhodnocení formy, způsobů a specifi k a také možností prevence kyberšikany a zjištění, jaké povědomí má mládež o této hrozbě. V teoretické, úvodní části je stručné seznámení s danou problematikou a popis základních termínů šikana a kyberšikana. V první kapitole je vymezen pojem šikana a následně její příčiny a důsledky. Druhá kapitola je zaměřena na kyberšikanu, zde se popisuje význam tohoto termínu, dále potom specifi ka, prostředky, formy, aktéři, dopady a možné strategie zvládání kyberšikany a následně i prevence kyberšikany. Praktická část si kladla za cíl zjistit, dle anonymních dotazníků, zda se na vybrané střední škole vyskytuje kyberšikana a jestli jsou studenti o této problematice dostatečně informováni. Tedy v případě výskytu kyberšikany jestli vědí, jak problém řešit, na koho se obrátit o pomoc a podporu.
Název v anglickém jazyce
Cyberbullying and their Infl uence on Youth
Popis výsledku anglicky
The main purpose of the work was to describe and evaluate the form, methods and specifi cs, as well as the possibilities of cyberbullying prevention and to fi nd out what young people are aware of this threat. The theoretical, introductory part is a brief introduction to the issue and a description of the basic terms bullying and cyberbullying. The fi rst chapter defi nes the concept of bullying and then its causes and consequences. The second chapter is focused on cyberbullying, it describes the meaning of this term, then the specifi cs, means, forms, actors, impacts and possible strategies for managing cyberbullying and then the prevention of cyberbullying. The practical part aimed to fi nd out, according to anonymous questionnaires, whether cyberbullying occurs at the selected high school and whether students are suffi ciently informed about this issue. So in the event of cyberbullying, if they know how to solve the problem, who to turn to for help and support.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50400 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Forenzní vědy, právo, kriminalistika
ISSN
2533-4387
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
159-178
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—