Influence of Environment on Predictive Factors of Academic Performance: the Effects of Adaptability and Cultural Intelligence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F21%3A%230000771" target="_blank" >RIV/04274644:_____/21:#0000771 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sets7.webnode.cz/_files/200000319-4c9234c925/Scientia%202_2021.pdf" target="_blank" >https://sets7.webnode.cz/_files/200000319-4c9234c925/Scientia%202_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Environment on Predictive Factors of Academic Performance: the Effects of Adaptability and Cultural Intelligence
Popis výsledku v původním jazyce
We examine in the sample of 92 university students the influence of adaptability and other factors (emotional, social, cultural intelligence and individual language skills) on the benefit of university students (GPA). The results obtained using the PLS-SEM technique showed that adaptability is positively correlated with academic performance; Adaptability is also a significant predictor of emotional (EI) and cultural intelligence (CQ). However, our data did not confirm the expected positive direct impact of both of these constructs, incl. social intelligence on student performance. A significant difference in the overall CQ was found between groups of domestic and foreign students. Only for the second group do the language skills influence the students’ benefit. The significance of the results is discussed for HR.
Název v anglickém jazyce
Influence of Environment on Predictive Factors of Academic Performance: the Effects of Adaptability and Cultural Intelligence
Popis výsledku anglicky
We examine in the sample of 92 university students the influence of adaptability and other factors (emotional, social, cultural intelligence and individual language skills) on the benefit of university students (GPA). The results obtained using the PLS-SEM technique showed that adaptability is positively correlated with academic performance; Adaptability is also a significant predictor of emotional (EI) and cultural intelligence (CQ). However, our data did not confirm the expected positive direct impact of both of these constructs, incl. social intelligence on student performance. A significant difference in the overall CQ was found between groups of domestic and foreign students. Only for the second group do the language skills influence the students’ benefit. The significance of the results is discussed for HR.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia et Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
1801-6057
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
56-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—