Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Chatbots in the Czech Republic with Concentration on the Czech Public Administration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F22%3A%230000915" target="_blank" >RIV/04274644:_____/22:#0000915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fves.eu/files/IJPAMED_2022_7_2.pdf" target="_blank" >https://www.fves.eu/files/IJPAMED_2022_7_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Chatbots in the Czech Republic with Concentration on the Czech Public Administration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chatbot represents a useful and widespread tool with great potential for public administration. We concentrate on their use in the Czech Republic. In accordance with the basic strategic Czech government material for the development and modernization of public administration "Clientoriented public administration 2030", all types of chatbots have a great benefit and revolutionary impact for public administration users. The text describes the basic characteristics of chatbots, examines in the form of a SWOT analysis the strengths and limits of this technology in the application to public administration, presents the practical use of chatbots in the public sector and translates the results of qualitative in-depth interviews with representatives of public administration authorities and institutions that use chatbots for their needs. Our analysis confirmed that chatbots (and their further modifications and development variants such as voicebots or digital assistants) will become a fixed part of the modern AI apparatus that the Czech public administration will use for public relations. Our study also shows how central state administration bodies should proceed when introducing chatbots into the practice of their offices.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Chatbots in the Czech Republic with Concentration on the Czech Public Administration

  • Popis výsledku anglicky

    Chatbot represents a useful and widespread tool with great potential for public administration. We concentrate on their use in the Czech Republic. In accordance with the basic strategic Czech government material for the development and modernization of public administration "Clientoriented public administration 2030", all types of chatbots have a great benefit and revolutionary impact for public administration users. The text describes the basic characteristics of chatbots, examines in the form of a SWOT analysis the strengths and limits of this technology in the application to public administration, presents the practical use of chatbots in the public sector and translates the results of qualitative in-depth interviews with representatives of public administration authorities and institutions that use chatbots for their needs. Our analysis confirmed that chatbots (and their further modifications and development variants such as voicebots or digital assistants) will become a fixed part of the modern AI apparatus that the Czech public administration will use for public relations. Our study also shows how central state administration bodies should proceed when introducing chatbots into the practice of their offices.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Public Administration, Management and Economic Development

  • ISSN

    2533-4077

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    62-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus