Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F23%3A%230001042" target="_blank" >RIV/04274644:_____/23:#0001042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.igi-global.com/book/applying-interdisciplinarity-globalization-management-marketing/272220" target="_blank" >https://www.igi-global.com/book/applying-interdisciplinarity-globalization-management-marketing/272220</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8669-3" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-8669-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy
Popis výsledku v původním jazyce
The modern era—on the verge of the transformation economy—brings about many challenges, including those posed by the digital economy. At the core of this chapter, the author puts marketing into the context of relevant scientific theories developed by influential experts and prominent scientific research institutions. The focus of attention then turns to the nudge theory. Finally, based on the theoretical background, the author explores the impact of digitalization on marketing. Digitalization is a fundamental prerequisite for the emergence of new marketing strategies. To conclude this chapter, the author specifies newly emerging marketing strategies and explains their tactical deployment.
Název v anglickém jazyce
Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy
Popis výsledku anglicky
The modern era—on the verge of the transformation economy—brings about many challenges, including those posed by the digital economy. At the core of this chapter, the author puts marketing into the context of relevant scientific theories developed by influential experts and prominent scientific research institutions. The focus of attention then turns to the nudge theory. Finally, based on the theoretical background, the author explores the impact of digitalization on marketing. Digitalization is a fundamental prerequisite for the emergence of new marketing strategies. To conclude this chapter, the author specifies newly emerging marketing strategies and explains their tactical deployment.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science
ISBN
9781799886693
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
192-210
Počet stran knihy
310
Název nakladatele
IGI GLOBAL
Místo vydání
USA
Kód UT WoS kapitoly
—