Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F23%3A%230001042" target="_blank" >RIV/04274644:_____/23:#0001042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/book/applying-interdisciplinarity-globalization-management-marketing/272220" target="_blank" >https://www.igi-global.com/book/applying-interdisciplinarity-globalization-management-marketing/272220</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8669-3" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-8669-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The modern era—on the verge of the transformation economy—brings about many challenges, including those posed by the digital economy. At the core of this chapter, the author puts marketing into the context of relevant scientific theories developed by influential experts and prominent scientific research institutions. The focus of attention then turns to the nudge theory. Finally, based on the theoretical background, the author explores the impact of digitalization on marketing. Digitalization is a fundamental prerequisite for the emergence of new marketing strategies. To conclude this chapter, the author specifies newly emerging marketing strategies and explains their tactical deployment.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy

  • Popis výsledku anglicky

    The modern era—on the verge of the transformation economy—brings about many challenges, including those posed by the digital economy. At the core of this chapter, the author puts marketing into the context of relevant scientific theories developed by influential experts and prominent scientific research institutions. The focus of attention then turns to the nudge theory. Finally, based on the theoretical background, the author explores the impact of digitalization on marketing. Digitalization is a fundamental prerequisite for the emergence of new marketing strategies. To conclude this chapter, the author specifies newly emerging marketing strategies and explains their tactical deployment.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science

  • ISBN

    9781799886693

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    192-210

  • Počet stran knihy

    310

  • Název nakladatele

    IGI GLOBAL

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS kapitoly