Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Amazon’s behaviour during corona pandemic: the case study of office and stationery category in Germany

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F24%3A%230001154" target="_blank" >RIV/04274644:_____/24:#0001154 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/24:100699

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscienceonline.com/doi/pdf/10.1504/IJEBR.2024.140205" target="_blank" >https://www.inderscienceonline.com/doi/pdf/10.1504/IJEBR.2024.140205</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Amazon’s behaviour during corona pandemic: the case study of office and stationery category in Germany

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presented in the paper concentrates on the behaviour of the world’s largest online retailer Amazon in Germany in the office and stationery category for the period from January 2020 to December 2021. We revealed that the company mainly concentrated on maintaining the share of products that are sold on its website by itself and not by other sellers. It, therefore, had to decrease its sales price from March to November 2020. The sales prices then followed the development of the purchase prices till May 2021 and exceeded them for the rest of the investigated period; however the average growth of sales prices that was not caused by the growth of purchased prices and the VAT effect achieved only 2.83%. Amazon seems to have not abused its dominant position when it tried to keep its customers and not to give them a reason for switching to its competitors.

  • Název v anglickém jazyce

    Amazon’s behaviour during corona pandemic: the case study of office and stationery category in Germany

  • Popis výsledku anglicky

    The study presented in the paper concentrates on the behaviour of the world’s largest online retailer Amazon in Germany in the office and stationery category for the period from January 2020 to December 2021. We revealed that the company mainly concentrated on maintaining the share of products that are sold on its website by itself and not by other sellers. It, therefore, had to decrease its sales price from March to November 2020. The sales prices then followed the development of the purchase prices till May 2021 and exceeded them for the rest of the investigated period; however the average growth of sales prices that was not caused by the growth of purchased prices and the VAT effect achieved only 2.83%. Amazon seems to have not abused its dominant position when it tried to keep its customers and not to give them a reason for switching to its competitors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Economics and Business Research

  • ISSN

    1756-9850

  • e-ISSN

    1756-9869

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    1-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85200369743