Mediální obraz sociálních služeb (nejen) v období epidemie onemocnění covid-19
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F05693888%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/05693888:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://socialniprace.cz/article/medialni-obraz-socialnich-sluzeb-nejen-v-obdobi-epidemie-onemocneni-covid-19/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/medialni-obraz-socialnich-sluzeb-nejen-v-obdobi-epidemie-onemocneni-covid-19/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální obraz sociálních služeb (nejen) v období epidemie onemocnění covid-19
Popis výsledku v původním jazyce
CÍLE: Cílem studie je identifikovat a popsat, jakým způsobem informují česká média o sociálních službách v souvislosti s epidemií covid-19 i mimo ni. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Vychází z předpokladu, že média vytváří a reprodukují určitý obraz sociálních služeb, který může být zkreslený, a dosavadních empirických studiích o reprezentaci sociálních služeb či sociální práce v médiích. METODY: Jedná se o empirickou studii, v níž byly kombinovány kvalitativní a kvantitativní metody sociologie a korpusové lingvistiky. VÝSLEDKY: Během epidemie covid-19 se o sociálních službách psalo více. Vyznění článků je veskrze neutrální. Média mohou mít tendenci upřednostňovat určité služby či typy organizací, používají často chybnou či zavádějící terminologii. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Média nedokážou komplexně zprostředkovat veřejnosti, jak fungují sociální služby. Je nutné aktivnější zapojení odborníků do mediálního diskursu i vzdělávání žurnalistů v základech sociální práce.
Název v anglickém jazyce
The image of social services in the media: Before and during the Covid-19 epidemic
Popis výsledku anglicky
OBJECTIVES: The aim of the study is to identify and describe how Czech media outlets report on social services within the context of the Covid-19 epidemic and beyond it. THEORETICAL BASE: Our hypothesis is based on the supposition that media both create and replicate a specific image of social services and social service workers that is distorted and based on previous empirical data from studies on the representation of social services or social work in media. METHODS: The text was conceived as an empirical study that combined both qualitative and quantitative methods from the fields of sociology and corpus linguistics. OUTCOMES: Media coverage of the social services issues rose during the Covid-19 epidemic. The tone of most articles was mostly neutral and the media tended to favour certain services or types of organisations; and these outlets often used erroneous or misleading terminology or jargon. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Media cannot comprehensively convey how social services function in society for the average citizen. There is a need for professionals to become more actively involved in media discourse as well as projects on journalists’ training on the basics of social work.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000743" target="_blank" >TL05000743: Kontaktní práce - komplexní nástroj pomoci v přirozeném prostředí klienta</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce
ISSN
1213-6204
e-ISSN
1805-885X
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
54-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—