Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace pro dynamické vážení kolejových vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F06613179%3A_____%2F23%3AN0000005" target="_blank" >RIV/06613179:_____/23:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace pro dynamické vážení kolejových vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledkem je systém měření a zpracování dat z optovláknových senzorů pro aplikaci dynamického vážení kolejových vozidel. Systém zahrnuje měřící a vyhodnocovací jednotku z FBG senzorů a nástroj (Train WIM) pro analýzu signálů senzorického systému a vyhodnocení parametrů jako jsou počty náprav, rychlost a rozložení hmotnosti na jednotlivých nápravách a další. Analyzační nástroj se skládá ze serverového počítače a řady softwarových nástrojů nainstalovaných přímo na počítači serveru. Nejvýznamnější softwarový nástroj je vyvinutá aplikace, která zajišťuje analýzu signálů, nahrávání vyhodnocených parametrů do databáze a zobrazování vyhodnocených parametrů uživateli. Další významný softwarový nástroj je databázový systém PostgreSQL, který zajišťuje dlouhodobé uchovávání vyhodnocených parametrů. Informace archivované v databázovém systému lze v rámci popisovaného programového nástroje dále statisticky zpracovávat a vizualizovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Application for dynamic weighing of rail vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The result is a system for measuring and processing data from fiber optic sensors for the application of dynamic weighing of rail vehicles. The system includes a measuring and evaluation unit of FBG sensors and a tool (Train WIM) for analyzing signals from the sensor system and evaluating parameters such as axle counts, speed, and weight distribution on individual axles, among others. The analysis tool consists of a server computer and a set of software tools installed directly on the server computer. The most significant software tool is a developed application that ensures signal analysis, recording of evaluated parameters into the database, and displaying evaluated parameters to users. Another significant software tool is the PostgreSQL database system, which ensures long-term storage of evaluated parameters. Information archived in the database system can be further statistically processed and visualized within the described software tool.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000078" target="_blank" >CK02000078: Fotonický systém pro dynamické vážení kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    006/01-12-2023_F

  • Číselná identifikace

    CK02000078-V4

  • Technické parametry

    Analyzační nástroj je postaven na serverovém počítači "HPE ProLiant DL20 Gen10" s následujícími technickými parametry: • Procesor: Intel Pentium G5420 Dual-Core (3.80GHz). • Paměť: 16 GB • HDD: 1 TB • Síťové rozhraní: 1 Gb • Formát: 1U, hloubka 38,2 cm • Operační systém: CentoOS 7 Počítač má dostatek výpočetního výkonu pro zpracování signálů z jednoho měřícího místa a má i dostatečnou rezervu pro budoucí navýšení počtu měřících míst. Zabudovaný disk má dostatečnou kapacitu na několik let nepřetržitého provozu. Technické parametry aplikace jsou • Uživatelské rozhraní: webové (vhodné pro vzdálený přístup uživatelů). • Provoz: autonomní bez potřeby lidské obsluhy (a to včetně zajištění pokračování plné činnosti systému po případném automatickém restartu, vzniklém například dlouhodobým výpadkem síťového napájení). Aplikace též zvládne přemostění případných výpadků datového připojení. • Archivace dat v databázi až několik let (dle velikosti úložiště v serveru) • Rychlost vyhodnocení: do několika sekund po průjezdu vlaku. • Počet senzorů na měřící místo: 3 měřící + 1 kompenzační. • Maximální měřitelná rychlost vlaku: 200 km/h. • Maximální počet vozů vlakové soupravy: bez omezení. • Maximální počet měřících míst: desítky. • Vyhodnocované parametry (za jednotlivé průjezdy vlaků): - hmotnost na kolo, - rozložení hmotnosti vozidla a celková hmotnost - rychlost jízdy, - směr jízdy, - počet kolejových vozidel vlakové soupravy, - dlouhodobá statistika vytížení kolejnic.

  • Ekonomické parametry

    Předpokládaná prodejní cena jednoho ks bude přibližně 70000,- Kč. (bez hardware serveru a jednotky pro měření senzorů)

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    06613179, 25787012

  • Název vlastníka

    OptiCE Photonics s.r.o. (50%), SAFIBRA, s.r.o. (50%)

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem