OPTIMALIZACE SPOJOVACÍCH POSTŘIKŮ A TENKÝCH ASFALTOVÝCH VRSTEV PRO ÚDRŽBU ASFALTOVÝCH VOZOVEK S POUŽITÍM VÝZTUŽNÝCH KOMPOZITŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F14504456%3A_____%2F24%3AN0000001" target="_blank" >RIV/14504456:_____/24:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
OPTIMALIZACE SPOJOVACÍCH POSTŘIKŮ A TENKÝCH ASFALTOVÝCH VRSTEV PRO ÚDRŽBU ASFALTOVÝCH VOZOVEK S POUŽITÍM VÝZTUŽNÝCH KOMPOZITŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Optimalizované spojovací postřiky a vysokopevnostní mříže byly nejprve otestování v laboratořích VUT Brno. Teprve na základě výsledků z měření, byl navržen testovací úsek, který byl realizován v měsících září-listopad 2021. V prosinci byly provedeny na zkušebním úseku vývrty a jejich vyhodnocení. Předpokladem ověřené technologie byl hladký průběh realizace, hlavně pokládka tenkovrstvé obrusné vrstvy, které nesměla po mřížích klouzat a vyhovující spojení vrstev. Na základě průběhu prací a výsledků spojení vrstev z jednotlivých vývrtů lze konstatovat, že technologie tenkovrstvých asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů a optimalizovaných spojovacích postřiků je ověřená.
Název v anglickém jazyce
OPTIMIZATION OF BONDING SPRAYS AND THIN ASPHALT LAYERS FOR THE MAINTENANCE OF ASPHALT ROADWAYS USING REINFORCING COMPOSITES
Popis výsledku anglicky
Optimized joint sprays and high-strength grids were tested in the laboratories of VUT Brno. Based on the results of the measurements, a test section was designed and realized in September-November 2021. In December boreholes and their evaluation were carried out on the test section. The premise of the proven technology was the smooth progress of the implementation, mainly the laying of the thin-layer abrasive layer, which was not allowed to slide on the gratings, and the satisfactory connection of the layers. Based on the progress of the work and the results of connecting the layers from individual boreholes, it can be stated that the technology of thin-layer asphalt layers using high-strength composite materials and optimized bonding sprays is verified.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20100 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Prodloužení životnosti vozovek krajských a místních komunikací pomocí inovativních asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Příloha č. 2 k závěrečné zprávy z roku 2021
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Optimalizované spojovací postřiky na základě výsledků zvyšují spojení konstrukčních vrstev a zároveň snižují energetickou náročnost výroby o zhruba 1920 MWh plynu a 252 MWh elektrické energie. Zároveň je zde potenciál v úspoře PHM v rámci dopravy. Technologie zároveň přináší vyšší produktivitu práce a celkově kvalita provedení spojovacích postřiků.
Ekonomické parametry
Ekonomické parametry výsledku jsou nižší náklady v důsledku snížené energetické náročnosti výroby, úspory PHM a zvýšené produktivity práce.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
14504456
Název vlastníka
Vialit Soběslav spol. s r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
O - Doposud nevyužívaný výsledek
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—