Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klientská část – webový přístup k informacím

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F15051145%3A_____%2F20%3AN0000004" target="_blank" >RIV/15051145:_____/20:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klientská část – webový přístup k informacím

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem projektu bylo vytvořit Inteligentní Technologie pro cestující hromadné dopravy osob za účelem zlepšení přístupu k informacím pro dopravce i veřejnost a rozvoji nových technologií v městech dle trendu Smart Cities. Koncept Smart Cities je prezentován jako myšlenka lépe fungujícího města, které umí dobře hospodařit a zajišťuje svým obyvatelům komfortní život. Přitom používá nejmodernější technologie a šetří životní prostředí. Klientská část – webový přístup k informacím (dále jen „Klientská část“) je zodpovědná přímo za přístup cílového uživatele – cestujícího k informacím zpracovaným v serverové části. Informace ohledně aktuální situace hromadné dopravy budou dostupné formou webového přístupu z mobilních zařízení, inteligentních terminálů, počítačů, tabletů apod. Systém nabízí informace o příjezdu k nástupnímu bodu včetně plánování tras a spojů vyžadujících přestup. Zároveň budou přístupné v reálném čase včetně zpoždění, tj. zjednoduší orientaci a ušetří čas pro koncového uživatele. Klientská část je funkční na dnes standardních webových prohlížečích podporujících HTML5 a CSS3. Pro Klientskou část projektu byl v rámci provedeného průmyslového výzkumu provedeno zhodnocení možností pro aplikační SW, analýza a selekce možných dostupných vývojových platforem, prostředí pro zadávání požadavků a možných serverových backendů. Dále proběhlo bližší zkoumání kombinace využití technologií HTML5-CSS3-javascript-PHP, dostupné frameworky, zkoumání jejich vlastností, podpory a udržitelnosti v čase. Výstupem provedeného experimentálního vývoje je aplikační webový SW klientské části na bázi vlastního custom-based frameworku s využitím technologií HTML5-CSS3-javascript-PHP společně s realizací klientského přístupu. Dále byl proveden vývoj zobrazení informací do mapového podkladu založeného na bázi OpenStreetMap s funkcionalitou plynulého zoomu zobrazení ve vícero úrovních přiblížení. Výsledná aplikace prošla potřebným testováním funkčnosti a spolehlivosti, aby bylo co nejvíce sníženo riziko chyby v přístupu a zároveň pro optimalizaci uživatelského rozhraní.

  • Název v anglickém jazyce

    Client web-access interface

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the project was to create new Smart Technologies for public transport to allow better access to more accurate information for the public as well as the service provider and to develop new technologies for city infrastructure according to the trend of Smart Cities. The concept of Smart Cities aims to push cities towards smoother and more economical functioning for the welfare and comfort of its citizens through use of the most modern technology without threatening the environment. The Client web-access interface (further only „Client interface“) enables the end customer – the passenger to access the processed data from the server section. The end user will be able to access the web application through all mobile devices as well as personal computers and smart terminals at key infrastructure points. The system offers data on arrivals to stations and route planning (including line transfers). The data will be available real-time including delays for easier orientation and faster transportation of the end-user. The Client interface works on current standard browser range which supports HTML5 and CSS3. During the industrial research phase of the project, the options for application SW were evaluated, with focus on analysis and selection of possible development platforms, input interface and possible server backends. Afterwards, the accessible technology combining and supporting HTML5-CSS3-javascript-PHP framework was analysed including the attributes and functionalities of different framework options. The following experimental research resulted in the creation of a custom-based framework combining the HTML5-CSS3-javascript-PHP tool structure, on which the final client access and the associated web application was built and designed. The final functionality developed was the map view interface, which was based on the OpenStreetMap library with smooth zoom function with multiple zoom levels. The whole Client interface was ultimately put through the testing phase to achieve the lowest possible failure risk and also to optimize the access for the end-user.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20206 - Computer hardware and architecture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG16_084%2F0010244" target="_blank" >EG16_084/0010244: Inteligentní technologie pro cestující MHD</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Klientská část – webový přístup k informacím

  • Technické parametry

    Klientský část – webový přístup k informacím (dále jen „Klientská část“) zahrnuje rozhraní přístupu a zobrazení dat z pohledu koncového uživatele. Přístup koncového uživatele bude možný jak přes osobní počítače, mobilní telefony, tablety tak přes inteligentní informační terminály na klíčových místech. Zpracovaná data budou komunikována v cílové podobě ze Serverové části. Koncový uživatel následně k datům přistupuje přes webové aplikační rozhraní, pomocí běžně dostupných prohlížečů podporujících HTML5 a CSS3. Celé aplikační schéma včetně SW aplikačního přístupu a webového rozhraní je postavené na prostředcích struktury HTML5-CSS3-javascript-PHP. Hlavními funkcemi přístupu je vyhledávání spojů a jejich zobrazení na mapě, kontrola jejich dojezdového času včetně aktuálního zpoždění a plánování tras včetně přestupů. Pro samotné zobrazení mapy byla použita knihovna map OpenStreetMap s plynulým zoomem s více úrovněmi přiblížení.

  • Ekonomické parametry

    Zavedením na trh systém slibuje velkou konkurenceschopnost oproti stávajícím řešením (např. portál IDOS), zejména díky ucelenosti systému (v jednom celku nejen přístup přes webovou aplikace, ale i prezentace výsledků inteligentními zobrazovacími jednotkami, sběr dat přímo z vozidla a koncentrace dat na centrálním serveru. Ekonomičnost řešení vychází i z použití open source řešení pro softwarový vývoj, čímž v případě vysokého počtu komunikačních jednotek a uživatelů přináší úspory z rozsahu. Po ukončení projektu společnost cílí na zvýšení obratu, podílu nových výrobků a inovací na obratu, zvýšení tržeb, udržení konkurenceschopnosti a upevnění pozice na trhu a zisk nových odběratelů hlavně mezi dopravními podniky velkých měst v Česku (Dopravní podnik Hl. m. Prahy dokonce spolupracoval při vývoji systému), na Slovensku a díky příznivé ceně i ve Střední a Východní Evropě. Již dnes KonekTel dodává svá řešení dopravním podnikům v Praze, Pardubicích, Olomouci, Hradci Králové, Chomutově, Ústí nad Labem.

  • IČO vlastníka výsledku

    15051145

  • Název vlastníka

    KonekTel, a.s.