Implementace algoritmu inferenčního senzoru stavu baterie v ECU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F18627757%3A_____%2F17%3AN0000006" target="_blank" >RIV/18627757:_____/17:N0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implementace algoritmu inferenčního senzoru stavu baterie v ECU
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledek tvoří algoritmy a inženýrské nástroje, které v několika systematických krocích umožní pro danou li-ion baterii vytvořit monitorovací software pro elektronické řídicí jednotky (ECU), které jsou běžné v automobilovém průmyslu
Název v anglickém jazyce
Implementation of Li-ion battery inferential sensor algorithm in ECU
Popis výsledku anglicky
The results covers algorithms and engineering design tools that can systematically design monitoring software for Electronic Control Units (ECU) used in automotive.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04021244" target="_blank" >TA04021244: Dynamické řízení lithium-iontových baterií v systémech hybridních elektrických pohonů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TA04021244-2017V005
Technické parametry
Vyvinutý software podporuje různé hardwarové platformy a produkuje kód, který splňuje softwarové standardy automobilového průmyslu, například AUTOSAR nebo ASAP2, a který je certifikovaný podle standardů jako například ISO 26262. Kód má standardní interface, dokumentaci a je automaticky ověřený jako bezpečný pro prostředí reálného času. Výstupem nástrojů proto není kód v jazyce C, ale funkční schéma v prostředí Simulink. Toto schéma je možné přeložit nástrojem Simulink Embedded Coder a získat kód, u kterého je zaručeno, že splňuje standardy a certifikace obvyklé v automobilovém průmyslu. Výsledný software má tři části: 1) Simulinková knihovna komponent pro semi-empirické modelování bateriových článků 2) Inženýrské nástroje pro kalibraci modelu z experimentální dat na úrovni jednotlivých komponent nebo sub-systémů z nich složených 3) Algoritmy inferenčního senzoru ve formě Simulinkových funkčních bloků implementované pomocí tzv. System Objects Po odštěpení firmy Garrett Motion od mateřské firmy Honeywell bylo řešění předáno firmě Garratt Motion. Konkrétní smlouva pro tento výsledek není dostupná, předání IP proběhlo v rámci právních pravidel procesu "spin-off". Hlavní příjemce Honeywell spol. s r.o. má nadále právo toto IP využívat.
Ekonomické parametry
Výsledek byl pilotně otestovaný firmou Garrett Motion v projektu pro firmu SAIC (Čína). Jeho komerční výužití se připravuje, ekonomické parametry zatím nejsou dostupné.
IČO vlastníka výsledku
18627757
Název vlastníka
Honeywell spol. s r.o., Garrett Motion Czech Republic (společné vlastnictví)