Využití rozšířené reality pro přípravu a vzdělávání obyvatelstva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F22686860%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/22686860:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.population-protection.eu/prilohy/casopis/42/366.pdf" target="_blank" >http://www.population-protection.eu/prilohy/casopis/42/366.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití rozšířené reality pro přípravu a vzdělávání obyvatelstva
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je poukázat na inovativní prvky rozšířené reality pro vzdělávání široké veřejnosti či studentů. Současný vývoj technologií, jde velmi rychle dopředu a je důležité s tím držet krok, což se pozitivně promítá i do oblasti vzdělávání. Na vzdělávání obyvatelstva v oblasti bezpečnosti je v posledních letech kladen velký důraz, především díky vznikajícím událostem s rozsáhlými následky, kdy záchranné složky budou zahlceny řešením primární události a podpora obyvatelstva tak bude mít nižší prioritu. V prvních hodinách až dnech po události tak bude obyvatelstvo odkázáno samo na sebe a svou schopnost se s následky vyrovnat.
Název v anglickém jazyce
Use of augmented reality for the preparation and education of the population
Popis výsledku anglicky
The article aims to point out innovative elements of augmented reality for education of professional rescuers, general public or students especially in the field of safety. Current technology development is an area with great development potential and it is important to monitor this development. Results and opportunities in this area can be positively used also in the area of education. Education in the area of safety and protection of the population is emphasized both for professional rescuers and for the population. The possibilities of new technologies bring the possibility of modeling and representation of processes that would be practically impossible to implement experimentally in the process of education. Combining education and innovative technologies has created a project that deals with augmented reality and helps educate and motivate the public in the field of self-protection.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20192021122" target="_blank" >VI20192021122: AR Safebook - Rozšířená virtuální realita</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Science for Population Protection
ISSN
1803-635X
e-ISSN
—
Svazek periodika
Volume 12
Číslo periodika v rámci svazku
1/2020
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
39-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—