Technologie výroby kompozitové řídicí plochy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F13%3A%230000002" target="_blank" >RIV/24194204:_____/13:#0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.aero.cz/cz/" target="_blank" >http://www.aero.cz/cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technologie výroby kompozitové řídicí plochy
Popis výsledku v původním jazyce
Ve "Standardním technologickém postupu" AVAN 90010 SVP a souvisejících dokumentech je popsána technologie výroby demonstrátoru kompozitového křidélka G100 1000, jakožto představitele obecné řídicí plochy velkého dopravního letounu, či šířeji kompozitovéprimární konstrukce draku takového letounu. A to jak postup výroby dílů autoklávovou technologií, tak postup sestavení nýtovo-lepené konstrukce křidélka.
Název v anglickém jazyce
Manufacturing Process of Composite Control Surface
Popis výsledku anglicky
There is the manufacturing process of the G100 1000 Composite Aileron Demonstrator described in the AVAN 90010 SVP "The Standardized Manufacturing Process" and related documents. The demonstrator is a representative of a passenger aircraft control surface or generally a primary composite airframe structure. There are both the primary part manufacturing process (autoclave process) and riveted-bonded assembly manufacturing process described.
Klasifikace
Druh
Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F290" target="_blank" >FR-TI1/290: *Demonstrátor kompozitové řídící plochy velkého dopravního letounu podle předpisu CS-25</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
AVAN 90010 SVP
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Primární kompozitová konstrukce draku dopravního letounu, řídicí plocha. Vyrobena autoklávovou technologií z uhlíkových prepregů řady 8552 a spojena nýtováním a lepením. Určena pro letouny kategorie CS 25. Rozměry: 1438x661x138 mm, počet dílů: 22, hmotnost: 13,04 kg. Výsledek je určen k vlastnímu užití, licenční smlouva nebyla uzavřena. Je uzavřena smlouva o využití výzkumu a vývoje 2012/FR-TI1/290 s MPO. Osoba zodpovědná za jednání o licenci na využití výsledku: Josef Šonský, tel.: 255 763 122, e-mail:josef.sonsky@aero.cz.
Ekonomické parametry
Zvýšení pravděpodobnosti získání zakázky na vývoj a výrobu obdobného celku s potenciálem exportních tržeb až 7 mld Kč během dvaceti let.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
24194204
Název vlastníka
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—