prototyp záchranného systému (s vystřelovacími sedadly a systémem uvolnění dráhy katapultáže)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000009" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
prototyp záchranného systému (s vystřelovacími sedadly a systémem uvolnění dráhy katapultáže)
Popis výsledku v původním jazyce
Záchranný systém zajišťuje záchranu obou pilotů od výšky letu 0 ft do dostupu letounu a v rozsahu rychlostí letu od 0 kts do maximální rychlosti letu. Skládá se z následujících podsystémů: vystřelovací sedadla, systém propojení sedadel, tříštění skel překrytu.
Název v anglickém jazyce
escape system prototype
Popis výsledku anglicky
The modality and functionality of the avionics system is similar to a multi-role fighter aircraft in order to provide an effective training of combat pilots. The avionics architecture is built around digital multiplex (mux) data buses. In addition to ARINC-429, subsystems also communicate using other types of interfaces, such as Ethernet, RS-422, RS-232, analogue, discrete and analogue and digital video signal. The major avionics subsystems are divided into the following categories: • controls and displays • communication, navigation, and identification (CNI) • data loading and recording
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Pokročilé palubní systémy letounu nové generace L-39NG</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Avionický systém: Hlavní subsystémy lze rozdělit do následujících kategorií: 1. ovládání a zobrazení 2. komunikace, navigace a identifikace 3. záznam dat Prostředky ovládání a zobrazení: V pilotním prostoru umožňují umístěné prvky ovládání a zobrazení pilotovi ovládat palubní systémy a dodávat mu informace potřebné během jednotlivých fází letu. Tato část zahrnuje Průhledový displej HUD; Opakovač průhledového displeje; Multifunkční displeje MFD; Universal Management Unit (UMU); Záložní přístrojový systém ESIS; Výstražný, upozorňovací a informační systém a další. Prostředky komunikace, navigace a identifikace: UHF/VHF Radiostanice, VHF Radiostanice, Palubní telefon – Interkom JRAC2, Navigační/komunikační systém (COM/NAV), Přijímače satelitní navigace GPS, Referenční systém letové polohy a kurzu AHRS, Aerometrická ústředna ADC, Palubní odpovídač a další. Prostředky záznamu dat: Letoun je vybaven palubním monitorovacím systémem AMOS-39 (Aircraft Monitoring System).
Ekonomické parametry
Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
24194204
Název vlastníka
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—