prototyp elektrického systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000012" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
prototyp elektrického systému
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp elektrického systému se skládá z následujících podsystémů: systém napájení elektrickou energií, systém signalizace.
Název v anglickém jazyce
electrical system prototype
Popis výsledku anglicky
Electrical power for the various user systems consists of a primary 28 VDC system and a secondary 24 VDC system. Primary 28 VDC power is supplied by the dual-role starter/generator with a 325 A output. Back-up primary power is provided by back-up generator with 200 A output. 25,2 VDC nickel/cadmium battery with capacity 44 Ah, located in the aircraft nose, supplies the secondary 24 VDC power.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Pokročilé palubní systémy letounu nové generace L-39NG</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Systém napájení elektrickou energií: a) Napájení elektrickou energií různých palubních spotřebičů tvoří systém stejnosměrného napájení o napětí 28 V. b) Hlavním zdrojem energie stejnosměrného napájení 28V je startér-generátor o výstupním proudu 325 A (maximální výkon 9,1 kW), který je poháněn motorem. c) Nedílnou součástí systému stejnosměrného napájení je nikl-kadmiová palubní baterie o nominálním napětí 25,2 VDC a kapacitě 44 Ah, umístěná ve špičce letounu. d) Záložním zdrojem stejnosměrného napájení 28 V je generátor o výstupním proudu 200 A (max. výkon 5,6 kW), který je poháněn motorem. e) Pro letoun na zemi s vypnutým motorem je zdrojem stejnosměrného napájení palubní baterie nebo vnější pozemní zdroj připojený k zásuvce na levé straně v zadní části trupu.
Ekonomické parametry
Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
24194204
Název vlastníka
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—