prototyp kyslíkového systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000015" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
prototyp kyslíkového systému
Popis výsledku v původním jazyce
Kyslíková zabezpečuje pilotovi letounu: dodávku dýchací směsi pro pobyt v přetlakové kabině ve všech výškách letu až do výšky praktického dostupu proti účinkům výškové hypoxie, dodávku kyslíku v případě katapultáže pro sestup do bezpečné výšky (pod 4 000 m; 13 000 ft), ochranu pilota proti vnějšímu znečištění (chemické kontaminaci, kouři ap.).
Název v anglickém jazyce
oxygen system prototype
Popis výsledku anglicky
The oxygen system is airframe mounted oxygen system with ejection seat-mounted emergency oxygen equipment. The oxygen system is airframe mounted On-Board Oxygen Generating System (OBOGS) with ejection seat-mounted emergency oxygen equipment. OBOGS use eliminates safety risks related to presence of gaseous or liquid oxygen reservoirs on the board and simplifies aircraft servicing.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Pokročilé palubní systémy letounu nové generace L-39NG</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Kyslíkový systém: a) Pro dodávku dýchací směsi pro piloty je letoun vybaven kyslíkovým systémem OBOGS (On Board Oxygen Generating System – systém generace kyslíku na palubě letounu), který generuje kyslík, respektive dýchací směs obohacenou kyslíkem ze vzduchu odebíraného z kompresoru motoru (odběr je společný se systémem klimatizace). Generace této směsi probíhá v koncentrátoru kyslíku, umístěném pod podlahou kabiny mezi 18. a 21. přepážkou vlevo. Při normální funkci systém OBOGS zajišťuje dodávku dýchací směsi pilotům v celé letové obálce. b) Koncentrace kyslíku v dýchací směsi je řízena automaticky řídící jednotkou kyslíkového koncentrátoru podle výšky letu. Dýchací směs prochází přes S/A konektor (slouží k automatickému odpojení sedadla od systému na letadle v případě katapultáže sedačky) a kyslíkový regulátor do kyslíkové masky pilota. S/A konektor a kyslíkový regulátor jsou namontovany na levé straně vystřelovacího sedadla. c) Soustava obsahuje nouzový zdroj kyslíku pro případ poruchy hlavního systému nebo pro případ katapultáže sedačky. Nouzový zdroj dodává čistý kyslík (100% koncentrace) do pilotní masky, nepřetržitě, po dobu minimálně 10 min. Je namontován v každém vystřelovacím sedadle. Může být aktivován pilotem za letu nebo automaticky během katapultáže.
Ekonomické parametry
Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
24194204
Název vlastníka
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—