Metodika posuzovaní ekonomických aspektů návrhu logistických center ve vazbě na principy harmonizace dopravně-přepravních procesů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25312936%3A_____%2F14%3A%230000109" target="_blank" >RIV/25312936:_____/14:#0000109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika posuzovaní ekonomických aspektů návrhu logistických center ve vazbě na principy harmonizace dopravně-přepravních procesů
Popis výsledku v původním jazyce
Dlouhodobou strategií dopravní politiky EU je postupný přechod na principy harmonizace podmínek dopravně ? přepravních procesů. Základním parametrem pro posouzení procesu ekonomika. Ekonomické parametry zahrnují přímé a nepřímé externí náklady. Důležitoupoložkou rozhodovacího procesu harmonizace je schopnost internacionalizace externích nákladů. Ta vede také k postupné harmonizaci podmínek přepravního trhu. Náplní metodiky je definování hodnotových parametrů v ekonomické oblasti návrhu logistických center ve vazbě na principy harmonizace dopravně-přepravních procesů, k nimž patří především harmonizace cen za použití dopravní cesty, multimodální doprava s rychlou překládkou (manipulací), ale i kvantifikace externích nákladů. Vše ve vazbě ne cíle evropské a národní dopravní politiky. Proto je do problematiky vložen i časový faktor. Metodika vytvoří pro investory potřebné podklady k ekonomickému posouzení konkrétní investice v projektech logistiky a City logistiky.
Název v anglickém jazyce
Methodology of the economic aspects assessing for the logistics center design in relation to the principles of harmonization of road transport processes
Popis výsledku anglicky
The long-term strategy of the EU transport policy is a gradual transition to the principles of harmonization of conditions of traffic - transport processes. The basic parameter for the assessment process economics. Economic parameters include direct andindirect external costs. One important item on the decision-making process of harmonization is the ability internationalization of external costs. It also leads to a gradual harmonization of the conditions of transport market. The aim of the methodologyis to define the value of parameters in the economic sphere design and logistics center in relation to the principles of harmonization of road - transport processes, most notably the harmonization of prices for the use of railway infrastructure, multimodal transportation with rapid transhipment ( manipulation ), as well as quantification of external costs. Everything in custody not the objective of European and national transport policy. Therefore, it is inserted into the problems of the
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030425" target="_blank" >TA01030425: Vytvoření prostředí pro provoz progresivních horizontálních technologií překládky mezi silniční a železniční dopravou</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Logistika Metodika EA
Číslo předpisu
16/2014-520-TPV/1
Technické parametry
Ministerstvo dopravy
Ekonomické parametry
Nespecifikováno
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů