Asfaltový koberec drenážní
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25322257%3A_____%2F03%3AA1" target="_blank" >RIV/25322257:_____/03:A1 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asfaltový koberec drenážní
Popis výsledku v původním jazyce
Asfaltový koberec drenážní ( AKD ) se v České republice prakticky nepoužívá, i když je v technických předpisech jako obrusná vrstva zakotven. Údajně byl v 70-tých letech odzkoušen s neuspokojivým výsledkem a od té doby převládají obavy ze zanášení mezera ze zimní údržby. Přitom v mnoha zemích se stal běžně používanou vrstvou nejen z důvodu drenážních vlastností, ale také kvůli schopnosti snížení hlučnosti. V souvislosti s řešením projektu výzkumu a vývoje Ministerstva dopravy "Skeletové a výplňové směsi pro vozovky s velmi těžkým zatížením" byly ověřovány materiály a nové zkušební postupy. Připravuje se pokusný úsek s drenážním kobercem na silnici I/43 v blízkosti Brna s vysokou dopravní zátěží, který by měl být sledován po dobu životnosti. Článek obsahuje přehled požadavků na materiály, návrh směsi, stavební práce, zkoušení a vlastnosti vrstvy.
Název v anglickém jazyce
Porous asphalt
Popis výsledku anglicky
Porous asphalt is not practically used surface layer in Czech Republic, in spite of the presence in standard ČSN 73 6121 Road Building. Asphalt Pavement Courses. This open graded layer has been in seventieth last century tested, but with unsatisfactory Porous asphalt is not practically used surface layer in Czech Republic, in spite of the presence in standard ČSN 73 6121 Road Building. Asphalt Pavement Courses. This open graded layer has been in seventieth last century tested, but with unsatisfactory results. Based on this experience and other opinions the doubt prevails from void clogging and difficult winter maintenance. The porous asphalt is popular in many countries not only for drainage ability but also for noise reduction. The Czech Ministry of Transportation initiated research project "Skeleton and filling mixtures for heavy-loaded pavements" with object materials and test methods checking a verification. The test section located on the road No.43 near Brno city with CTS Special
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CE803120109" target="_blank" >CE803120109: Skeletové a výplňové směsi pro vozovky s velmi těžkým zatížením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Asfaltové vozovky 2003
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
293-300
Název nakladatele
SILMOS s.r.o.,
Místo vydání
BRNO
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
25. 11. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—