Mobilní zařízení (vozidlo) se zastavěným prototypem zařízení v jeho nástavbě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25547526%3A_____%2F20%3AN0000004" target="_blank" >RIV/25547526:_____/20:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mobilní zařízení (vozidlo) se zastavěným prototypem zařízení v jeho nástavbě
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp mobilního zařízení pro širokospektrální skenování výskytu malých bezpilotních systémů pro jejich převzetí nebo zarušení je založeno na uceleném subsystému širokospektrálního skenování výskytu malých bezpilotních systémů a navazujícího subsystému eliminace s možností jejich převzetí nebo zarušení v kmitočtových pásmech ovládání a podpůrných technologických částí do jednoho vozidla. Součástí mobilního zařízení jsou i výnosné detekční a eliminační části, a je možné datově připojit externí detekční a eliminační části uživatele. Řízení činnosti detekčního a eliminačního subsystému, výnosných a externích částí je prováděno prostřednictvím integračního software velitele.
Název v anglickém jazyce
Mobile device (vehicle) with a built-in device prototype in its superstructure
Popis výsledku anglicky
The prototype of a mobile device for broad spectrum scanning of the occurrence of small unmanned systems for their takeover or jamming is based on a complete subsystem of broad spectrum scan of the occurrence of small unmanned systems and related elimination subsystem with the possibility of their takeover or jamming in control frequency bands and supporting technological parts build in one truck. The mobile device also includes portable detection and elimination parts, and it is possible to connect external detection and elimination parts of the user. The control of the operation of the detection and elimination subsystem, portable and external parts is performed through the integration software of the commander.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VH20172020024" target="_blank" >VH20172020024: Vývoj a testování zařízení pro detekci, kontrolu, rušení a eliminaci nebezpečných bezpilotních prostředků nepodléhajících registraci UCL pro potřeby PČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
D/19/2021/BEZPILOTY/01
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Prototyp mobilního zařízení detekčního a eliminačního zařízení proti malým bezpilotním systémům s možností převzetí jejich řízení v rádiových pásmech ovládání řízení je řešen jako vestavba do vozidla VW Crafter. Centrálním prvkem zařízení je technologický počítač, na kterém je spuštěna aplikace integračního software zabezpečující zpracování a řízení detekčního subsystému a subsystému eliminace. Detekční subsystém sestává z radiolokačního čidla pracujícího v pásmu X, rádiového čidla pracujícího v pásmu 20 MHz až 6 GHz, rádiového interferometrického čidla pracujícího v pásmu WiFi 2.4 GHz a 5 GHz, optického čidla pracujícího ve viditelném a infračerveném pásmu, výnosného optického pracujícího v infračerveném pásmu a akustického čidla. Subsystém eliminace sestává z přehradného rušiče pracujícího v pásmu rádiového průzkumu, širokopásmového rušiče pracujícího v pásmu WiFi, generátoru syntetického rádiového datového kanálu převzetí pracujícího v pásmu WiFi, výnosného odpověďového rušiče a výnosného širokopásmového rušiče. K technologickému počítači je připojen externí systém uživatele prostřednictvím přístupového bodu sítě WiFi a přístupový bod sítě LoRa®, anténní rotátor, laserový dálkoměr, pracoviště operátora rádiového čidla, pracoviště operátora radiolokačního a optického čidla a dohledové pracoviště. Nákladní vozidlo je přepážkami rozděleno na prostor řidiče, prostor obsluhy a prostor podpůrné technologie. V prostoru řidiče je umístěn ovládací panel stabilizačních noh a dálkový ovladač přehradného rušiče. V prostoru obsluhy je instalován technologický počítač, přístupový bod sítě WiFi, pracoviště operátora rádiového čidla, rádiové čidlo, pracoviště operátora radiolokačního a optického čidla a dohledové pracoviště, záznamové zařízení venkovního kamerového systému a přední teleskopický stožár. V prostoru podpůrné technologie je instalován přehradný rušič, napájecí motorgenerátor, zdroj nepřetržitého napájení a zadní teleskopický stožár. Na předním teleskopickém stožáru je instalován anténní systém rádiového čidla a rádiové interferometrické čidlo. Na zadním teleskopickém stožáru je instalován anténní rotátor. Na anténním rotátoru je naistalováno optické čidlo, širokopásmový rušič, anténní systém širokopásmového rušiče, generátor syntetického rádiového datového kanálu převzetí řízení, anténní systém generátoru syntetického rádiového datového kanálu převzetí řízení, přístupový bod sítě LoRa® a laserový dálkoměr. Podvozkový rám nákladního vozidla je vybaven systémem stabilizačních nohou a na střešním nosiči je instalován anténní systém přehradného rušiče.
Ekonomické parametry
Jedná se o jedinečný prototyp, proto nelze vyčíslit finanční úsporu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00007064
Název vlastníka
Ministerstvo vnitra
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—