Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sestava podpěry vodního vleku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25587854%3A_____%2F20%3AN0000009" target="_blank" >RIV/25587854:_____/20:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PVZ/37564&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PVZ/37564&plang=CS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sestava podpěry vodního vleku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době se pro kotvení ocelové konstrukce používají nejčastěji betonové monolitické bloky, kdy armatura je ukládána do země nebo do bednění, kdy následně je ocelová konstrukce včetně závěsného oka zmonolitněna čerstvým betonem. Vzhledem k monolitické konstrukci nastávají největší problémy při instalaci a demontáži daného kotevního bloku. Vzhledem ke statické únosnosti se hmotnosti kotevních bloků pohybují od 4–8 tun, což především při umístění pod vodní hladinou může představovat značné potíže při přípravě bednění pro betonáž a stejně tak i samotnou betonáž, kdy je nutné využít speciální technologie betonáže pod hladinou vody a stejně tak i upravené betonové směsi, přičemž všechny tyto řešení výrazně zvyšují cenu prováděného kotevního bloku. Další značnou nevýhodou je technologická prodleva, kdy je nutné provádět monolitické kotevní bloky minimálně 7 dní před realizací samotnou realizací wakeboardingového vleku. Tato skutečnost výrazně omezuje použití takovýchto kotevních bloků u mobilních vleků. Námi navržené technické řešení nahrazuje monolitický blok prefabrikovaným modulárním systémem kotvení, který je tvořen základním komolým kuželem, jehož vrchol je opatřen nosným profilem typu HEB se záchytným okem skloněným pod úhlem 30°. Další díly modulárního kotvícího systému jsou tvořeny kulatými prstenci, které ve svém středu mají otvor ve tvaru komolého kužele, který je shodný s kuželem základního dílu. Tento otvor, zajišťuje perfektní usazení na základní část. Perfektní usazení je zajištěno i v případě, že prstenec není pokládán přesně nad střed základního dílu. Výhodou modularity tohoto systému je, že požadované hmotnosti se docílí použitím potřebného množství prstenců. Další výhodou je urychlení výstavby, kdy prefabrikované díly jsou plně únosné okamžitě po instalaci kotvícího systému, což především pro mobilní typ vleku je zásadní. Další výhoda kulatého tvaru prstenců je, že se nemusí při instalaci nijak řešit natočení vůči předchozímu segmentu, protože kulatý tvar zajišťuje přesné lícování s předchozím dílem a tudíž výrazně urychluje montáž kotevního systému pod vodou bez nutné přítomnosti potápěče.

  • Název v anglickém jazyce

    Water lift support assembly

  • Popis výsledku anglicky

    At present, concrete monolithic blocks are most often used for anchoring a steel structure, where the reinforcement is placed in the ground or in the formwork, where subsequently the steel structure, including the suspension eye, is solidified with fresh concrete. Due to the monolithic construction, the biggest problems occur during the installation and disassembly of the anchor block. Due to the static load-bearing capacity, the weights of anchor blocks range from 4 to 8 tons, which, especially when placed under water, can pose significant difficulties in preparing formwork for concreting as well as concreting itself, when it is necessary to use special technologies as well as modified concrete mixtures, all of which significantly increase the cost of the anchor block provided. Another significant disadvantage is the technological delay, when it is necessary to make monolithic anchor blocks at least 7 days before the implementation of the actual implementation of the wakeboarding lift. This fact significantly limits the use of such anchor blocks in mobile lifts. The technical solution proposed by us replaces the monolithic block with a prefabricated modular anchoring system, which consists of a basic truncated cone, the top of which is provided with a supporting profile of the HEB type with a catch eye inclined at an angle of 30 °. Other parts of the modular anchoring system are formed by round rings, which in their center have a hole in the shape of a truncated cone, which is identical to the cone of the base part. This hole ensures a perfect fit on the base part. Perfect fit is ensured even if the ring is not placed exactly above the center of the base part. The advantage of the modularity of this system is that the required weight is achieved by using the required number of rings. Another advantage is the acceleration of construction, where prefabricated parts are fully load-bearing immediately after the installation of the anchoring system, which is especially important for the mobile type of lift. Another advantage of the round shape of the rings is that the rotation relative to the previous segment does not have to be solved during installation, because the round shape ensures a precise fit with the previous part and thus significantly speeds up the assembly of the anchor system under water without the necessary presence of a diver.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>prum</sub> - Průmyslový vzor

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG16_084%2F0010300" target="_blank" >EG16_084/0010300: Výzkum a vývoj mobilních okržních vleků pro vodní lyžování - wakeboarding.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    37564

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    HRADECKÝ PÍSEK a.s.

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence