MENU AND WINE LIST CONTRIBUTION TO THE PROFITABILITY OF A GASTRONOMY BUSINESS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F17%3AN0000015" target="_blank" >RIV/25619161:_____/17:N0000015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MENU AND WINE LIST CONTRIBUTION TO THE PROFITABILITY OF A GASTRONOMY BUSINESS
Popis výsledku v původním jazyce
Each entrepreneur strives to ensure the prosperity of the business. Entrepreneurs follow their costs, they do their utmost to gain a favourable segment on the market and stack up against the competition. They can reach a successful result in their business management under the condition of sufficiently high sales that cover not only all inputs but that, at the same time, generate a profit for further enlargement of their activities. To meet such a primary target entrepreneurs utilize various strategies - from monitoring economy of their business up to exploitation of different marketing activities. One of the significant tools that helps entrepreneurs to influence prosperity of their gastronomy business is a convenient offer of dishes and beverages that can be implemented through the menu and wine list.
Název v anglickém jazyce
MENU AND WINE LIST CONTRIBUTION TO THE PROFITABILITY OF A GASTRONOMY BUSINESS
Popis výsledku anglicky
Each entrepreneur strives to ensure the prosperity of the business. Entrepreneurs follow their costs, they do their utmost to gain a favourable segment on the market and stack up against the competition. They can reach a successful result in their business management under the condition of sufficiently high sales that cover not only all inputs but that, at the same time, generate a profit for further enlargement of their activities. To meet such a primary target entrepreneurs utilize various strategies - from monitoring economy of their business up to exploitation of different marketing activities. One of the significant tools that helps entrepreneurs to influence prosperity of their gastronomy business is a convenient offer of dishes and beverages that can be implemented through the menu and wine list.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KNOWLEDGE FOR MARKET USE 2017: PEOPLE IN ECONOMICS – DECISIONS, BEHAVIOR AND NORMATIVE MODELS
ISBN
978-80-244-5233-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
861-867
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—