Trend of Consumer Prices of Chosen Commodity and Service in Comparison to the Key Economic Indicators in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F17%3AN0000040" target="_blank" >RIV/25619161:_____/17:N0000040 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vsh.cz/file.php?id=551" target="_blank" >https://www.vsh.cz/file.php?id=551</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Trend of Consumer Prices of Chosen Commodity and Service in Comparison to the Key Economic Indicators in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with development of prices of chosen commodity and service in the period 1994 – 2014. As the commodity there was chosen a white wine, and a glass of a white wine as the service. There was found a strong linear dependence of both prices, and that is why only price of service was put on the analysis. Subsequently there was analysed a price of service in dependence on a month wage and inflation. Using the time correlation it was found out that the price of service does not depend on the average month wage change nor on the inflation. Thus, the price is determined by mutual relation of the offer to the demand.
Název v anglickém jazyce
Trend of Consumer Prices of Chosen Commodity and Service in Comparison to the Key Economic Indicators in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper deals with development of prices of chosen commodity and service in the period 1994 – 2014. As the commodity there was chosen a white wine, and a glass of a white wine as the service. There was found a strong linear dependence of both prices, and that is why only price of service was put on the analysis. Subsequently there was analysed a price of service in dependence on a month wage and inflation. Using the time correlation it was found out that the price of service does not depend on the average month wage change nor on the inflation. Thus, the price is determined by mutual relation of the offer to the demand.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Hospitality and Tourism Papers
ISSN
1801-1535
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIII.
Číslo periodika v rámci svazku
28/2017
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
55-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—