Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trend of Consumer Prices of Chosen Commodity and Service in Comparison to the Key Economic Indicators in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F17%3AN0000040" target="_blank" >RIV/25619161:_____/17:N0000040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vsh.cz/file.php?id=551" target="_blank" >https://www.vsh.cz/file.php?id=551</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trend of Consumer Prices of Chosen Commodity and Service in Comparison to the Key Economic Indicators in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with development of prices of chosen commodity and service in the period 1994 – 2014. As the commodity there was chosen a white wine, and a glass of a white wine as the service. There was found a strong linear dependence of both prices, and that is why only price of service was put on the analysis. Subsequently there was analysed a price of service in dependence on a month wage and inflation. Using the time correlation it was found out that the price of service does not depend on the average month wage change nor on the inflation. Thus, the price is determined by mutual relation of the offer to the demand.

  • Název v anglickém jazyce

    Trend of Consumer Prices of Chosen Commodity and Service in Comparison to the Key Economic Indicators in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with development of prices of chosen commodity and service in the period 1994 – 2014. As the commodity there was chosen a white wine, and a glass of a white wine as the service. There was found a strong linear dependence of both prices, and that is why only price of service was put on the analysis. Subsequently there was analysed a price of service in dependence on a month wage and inflation. Using the time correlation it was found out that the price of service does not depend on the average month wage change nor on the inflation. Thus, the price is determined by mutual relation of the offer to the demand.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Hospitality and Tourism Papers

  • ISSN

    1801-1535

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIII.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    28/2017

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    55-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus