Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MANAGERIAL UTILITY FUNCTION AND ITS IMPACT ON DECISION-MAKING IN THE COMPANY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F17%3AN0000047" target="_blank" >RIV/25619161:_____/17:N0000047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MANAGERIAL UTILITY FUNCTION AND ITS IMPACT ON DECISION-MAKING IN THE COMPANY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the comparison of current theories of the firm, which are further used as inputs for the managerial utility function. The quantification of this function is also based on the principal-agent problem. The individual approaches to the problem of firm's theory are represented by Baumol's and Williamson's model, whose mathematical expression of maximization utility benefits is implemented into one function of the managerial utility, as the main output of this paper. The result is the function of utility, which depend on four variables (total revenue, employee expenses, minor benefits and personal preferences). In addition, the paper represents a possible implementation of this function into the company's decision-making process. The assumption for this implementation is multiple-criteria decision analysis (MCDA). The paper uses the principles of mul tiple-criteria decision making, especially Saaty's matrix.

  • Název v anglickém jazyce

    MANAGERIAL UTILITY FUNCTION AND ITS IMPACT ON DECISION-MAKING IN THE COMPANY

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the comparison of current theories of the firm, which are further used as inputs for the managerial utility function. The quantification of this function is also based on the principal-agent problem. The individual approaches to the problem of firm's theory are represented by Baumol's and Williamson's model, whose mathematical expression of maximization utility benefits is implemented into one function of the managerial utility, as the main output of this paper. The result is the function of utility, which depend on four variables (total revenue, employee expenses, minor benefits and personal preferences). In addition, the paper represents a possible implementation of this function into the company's decision-making process. The assumption for this implementation is multiple-criteria decision analysis (MCDA). The paper uses the principles of mul tiple-criteria decision making, especially Saaty's matrix.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWLEDGE FOR MARKET USE 2017: PEOPLE IN ECONOMICS – DECISIONS, BEHAVIOR AND NORMATIVE MODELS

  • ISBN

    978-80-244-5233-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    747-753

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku