Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTRODUCTION OF NEW PRODUCT ON MARKET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F18%3AN0000013" target="_blank" >RIV/25619161:_____/18:N0000013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2018-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >https://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2018-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTRODUCTION OF NEW PRODUCT ON MARKET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with introduction of the new product on the Czech market. The selected commodity are electric bicycles which are being offered on the market since 2014. In the time series 2014-2017 there was observed a quantity of the sold units and their price. There were performed the source data regression and correlation analyses. The data were further confronted with basic economic indicators in the Czech Republic, namely with a gross monthly wage and an average retirement pension. To analyse the enter data there were used regression and correlation analyses. Correlation coefficients exceeded 0.9 in all cases. Linear regression models were used to determine the lifecycle phases of the monitored product, including the development prediction for the following period. From the calculated linear functions it is possible to assume the trend retention for this year, based on estimated increase of both average wage and pension, as presented in the literary sources.

  • Název v anglickém jazyce

    INTRODUCTION OF NEW PRODUCT ON MARKET

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with introduction of the new product on the Czech market. The selected commodity are electric bicycles which are being offered on the market since 2014. In the time series 2014-2017 there was observed a quantity of the sold units and their price. There were performed the source data regression and correlation analyses. The data were further confronted with basic economic indicators in the Czech Republic, namely with a gross monthly wage and an average retirement pension. To analyse the enter data there were used regression and correlation analyses. Correlation coefficients exceeded 0.9 in all cases. Linear regression models were used to determine the lifecycle phases of the monitored product, including the development prediction for the following period. From the calculated linear functions it is possible to assume the trend retention for this year, based on estimated increase of both average wage and pension, as presented in the literary sources.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWLEDGE FOR MARKET USE 2018: PUBLICFINANCES IN THE BACKGROUNDOF SUSTAINABLE DEVELOPMENT

  • ISBN

    978-80-244-5392-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    418-424

  • Název nakladatele

    Palacky University Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku