Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F19%3AN0000059" target="_blank" >RIV/25619161:_____/19:N0000059 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ibima.org/conference/33rd-ibima-conference/" target="_blank" >https://ibima.org/conference/33rd-ibima-conference/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application
Popis výsledku v původním jazyce
The submitted contribution focuses on presenting the use of price elasticity of demand to optimize revenue of the selected business (in the field of accommodation service). All this with the use of Monte Carlo probability simulation. The contribution presents a methodological approach of log-log regression analysis to determine the coefficient of price elasticity of demand, which is then used in the whole optimization process of the company. The output of the entire contribution is an application of introduced issues that led to increased revenue based on dynamic price management. With the use of price optimization process presented in this paper, the selected company is able to increase the revenue of the company by 7 % per day.
Název v anglickém jazyce
Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application
Popis výsledku anglicky
The submitted contribution focuses on presenting the use of price elasticity of demand to optimize revenue of the selected business (in the field of accommodation service). All this with the use of Monte Carlo probability simulation. The contribution presents a methodological approach of log-log regression analysis to determine the coefficient of price elasticity of demand, which is then used in the whole optimization process of the company. The output of the entire contribution is an application of introduced issues that led to increased revenue based on dynamic price management. With the use of price optimization process presented in this paper, the selected company is able to increase the revenue of the company by 7 % per day.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference
ISBN
9780999855126
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
291-297
Název nakladatele
International Business Information Management Association
Místo vydání
Granda
Místo konání akce
Granda
Datum konání akce
10. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000503988801029