Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of Key Factors of Health and Well-Being Tourism Destinations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F19%3AN0000065" target="_blank" >RIV/25619161:_____/19:N0000065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ibima.org/conference/33rd-ibima-conference/" target="_blank" >https://ibima.org/conference/33rd-ibima-conference/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of Key Factors of Health and Well-Being Tourism Destinations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to determinate key factors of health and well- being (H&WB) tourism destination expressed by consumers, this means guests (both patients and tourists) in spa destinations or destinations focus on wellness and/or sport activities. The identification of key factors is based on subjective valuation of each individual consumer. Primary data were collected through a questionnaire survey in five European countries United Kingdom, Finland, Germany, Austria and the Czech Republic and were processed by categorical data analysis and exploratory factor analysis. It was identified that medical services have proven to be the most important key factor in the assessment and development of health and well-being tourism destinations followed by the environment. Accommodation and wellness services are the third and fourth key factors which have significant influence on H&WB tourism destination.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of Key Factors of Health and Well-Being Tourism Destinations

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to determinate key factors of health and well- being (H&WB) tourism destination expressed by consumers, this means guests (both patients and tourists) in spa destinations or destinations focus on wellness and/or sport activities. The identification of key factors is based on subjective valuation of each individual consumer. Primary data were collected through a questionnaire survey in five European countries United Kingdom, Finland, Germany, Austria and the Czech Republic and were processed by categorical data analysis and exploratory factor analysis. It was identified that medical services have proven to be the most important key factor in the assessment and development of health and well-being tourism destinations followed by the environment. Accommodation and wellness services are the third and fourth key factors which have significant influence on H&WB tourism destination.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    33th IBIMA Conference

  • ISBN

    9780999855126

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3829-3839

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Granda

  • Místo konání akce

    Granda

  • Datum konání akce

    11. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000503988805084