Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Changes in Client-Employee Communication at Hotel Front Office in Connection to CoVid19 Pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F21%3AN0000056" target="_blank" >RIV/25619161:_____/21:N0000056 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25619161:_____/21:N0000019

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ibima.org/accepted-paper/the-changes-in-client-employee-communication-at-hotel-front-office-in-connection-to-covid19-pandemic/" target="_blank" >https://ibima.org/accepted-paper/the-changes-in-client-employee-communication-at-hotel-front-office-in-connection-to-covid19-pandemic/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Changes in Client-Employee Communication at Hotel Front Office in Connection to CoVid19 Pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current hospitality industry is highly influenced by the pandemics of CoVid 19 and connected national and international measures. Several studies are already proposing the strategies for hospitality industry recovery, and the majority of them do not consider a significant shift in customer behaviour and employee skills and abilities. This study aims to understand the difference in communication with hotel clients in the front office before the pandemics and when the national measures were applied. The study is based on the semi-structures questioning of 59 front-office, HR and operations manager in Prague and their evaluation of several concepts. During the pandemics, the front office employees were mainly handling the request for cancellation of the stay, their move or other reimbursement and information handling via phone or email. Only 12 % of the respondents prepared the training programme for their employees to handle these situations. As the results, we propose sustainable HR, learning and development strategy as the hospitality recovery basics. Quest satisfaction can be the only driver to improve hotels and other accommodation facilities' performance and sustainable operation.

  • Název v anglickém jazyce

    The Changes in Client-Employee Communication at Hotel Front Office in Connection to CoVid19 Pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    The current hospitality industry is highly influenced by the pandemics of CoVid 19 and connected national and international measures. Several studies are already proposing the strategies for hospitality industry recovery, and the majority of them do not consider a significant shift in customer behaviour and employee skills and abilities. This study aims to understand the difference in communication with hotel clients in the front office before the pandemics and when the national measures were applied. The study is based on the semi-structures questioning of 59 front-office, HR and operations manager in Prague and their evaluation of several concepts. During the pandemics, the front office employees were mainly handling the request for cancellation of the stay, their move or other reimbursement and information handling via phone or email. Only 12 % of the respondents prepared the training programme for their employees to handle these situations. As the results, we propose sustainable HR, learning and development strategy as the hospitality recovery basics. Quest satisfaction can be the only driver to improve hotels and other accommodation facilities' performance and sustainable operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL04000153" target="_blank" >TL04000153: Aplikace nástrojů virtuální reality do tréninku komunikačních dovedností pracovníků hotelů za účelem zmírňování obav a rizik spojených s šířením onemocnění COVID-19</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Management and information Technology impact on Global Economy in the Era of Pandemic

  • ISBN

    978-0-9998551-6-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    752-757

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Cordoba

  • Místo konání akce

    Cordoba

  • Datum konání akce

    30. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku