IDENTIFICATION OF THE USE OF REVENUE MANAGEMENT TOOLS IN ACCOMMODATION SERVICES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25619161:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/1201" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.33543/1201</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/1201" target="_blank" >10.33543/1201</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IDENTIFICATION OF THE USE OF REVENUE MANAGEMENT TOOLS IN ACCOMMODATION SERVICES
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper focuses on the problem of using revenue management tools in the hospitality industry. The research uses a quantitative method based on the questionnaire (n = 254). The research locality is the Czech Republic, and the survey was done during the years 2017 - 2021. One of the results says that tools based on the price are more often used than tools based on the managing capacity. The most typical tool related to the price is discounts and the intuition of the responsible person. Based on the hypothesis testing, we can say that dynamic prices and tools that work with occupancy are used in the larger hotel more often.
Název v anglickém jazyce
IDENTIFICATION OF THE USE OF REVENUE MANAGEMENT TOOLS IN ACCOMMODATION SERVICES
Popis výsledku anglicky
The presented paper focuses on the problem of using revenue management tools in the hospitality industry. The research uses a quantitative method based on the questionnaire (n = 254). The research locality is the Czech Republic, and the survey was done during the years 2017 - 2021. One of the results says that tools based on the price are more often used than tools based on the managing capacity. The most typical tool related to the price is discounts and the intuition of the responsible person. Based on the hypothesis testing, we can say that dynamic prices and tools that work with occupancy are used in the larger hotel more often.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA, Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
135-138
Kód UT WoS článku
000833537700022
EID výsledku v databázi Scopus
—