Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Covid-19 on Marketing Mix and Economics of Airlines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F22%3AN0000020" target="_blank" >RIV/25619161:_____/22:N0000020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/NTAD57912.2022.10013631" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/NTAD57912.2022.10013631</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/NTAD57912.2022.10013631" target="_blank" >10.1109/NTAD57912.2022.10013631</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Covid-19 on Marketing Mix and Economics of Airlines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this paper is to assess the impact of covid-19 on marketing practices and airlines’ adaptation to the new business and economic environment. In the first part, we introduce a marketing mix framework and look at the impact of covid-19 on seat capacity and airline operating revenues. In the second part, we determine current marketing strategies using the marketing framework of the 4Ps and its impact on operational changes among full-service network carriers and low-cost carriers. The central theme in advertising and campaigns for full-service network carriers is high hygiene standards and cleanliness of flights, as passengers are concerned with not contracting covid-19 or other viruses during the longer flight routes. Low-cost carriers still focus primarily on the price and convenience to potential customers. Both types of carriers do improve and push out technology changes in terms of mobile apps, improved online check-ins and contactless, touchless kiosks used for airport check-ins. These slight changes increase passengers’ comfort, speed up the check-in process and minimize the spread of any viruses.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Covid-19 on Marketing Mix and Economics of Airlines

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this paper is to assess the impact of covid-19 on marketing practices and airlines’ adaptation to the new business and economic environment. In the first part, we introduce a marketing mix framework and look at the impact of covid-19 on seat capacity and airline operating revenues. In the second part, we determine current marketing strategies using the marketing framework of the 4Ps and its impact on operational changes among full-service network carriers and low-cost carriers. The central theme in advertising and campaigns for full-service network carriers is high hygiene standards and cleanliness of flights, as passengers are concerned with not contracting covid-19 or other viruses during the longer flight routes. Low-cost carriers still focus primarily on the price and convenience to potential customers. Both types of carriers do improve and push out technology changes in terms of mobile apps, improved online check-ins and contactless, touchless kiosks used for airport check-ins. These slight changes increase passengers’ comfort, speed up the check-in process and minimize the spread of any viruses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends in Aviation Development (NTAD)

  • ISBN

    978-1-5090-0931-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    12-20

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Nový Smokovec

  • Místo konání akce

    Nový Smokovec

  • Datum konání akce

    24. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku