Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of modern technologies in Hotel Industry on Consumers' purchasing behavior

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F23%3AN0000012" target="_blank" >RIV/25619161:_____/23:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jg.ue.wroc.pl/p/katedry/katedra_m/proceedings_2023.pdf" target="_blank" >https://jg.ue.wroc.pl/p/katedry/katedra_m/proceedings_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of modern technologies in Hotel Industry on Consumers' purchasing behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hotel services are one of the forms of personal services provided. Services play an irreplaceable role in people's lives because they satisfy human needs. The society is undergoing constant technical changes, modern technologies penetrate all areas and the hotel services do not remain aside. The guest is influenced by the development of automation technologies, and the rapid development of the Internet and software systems, expecting to meet these trends as part of the use of hotel services and will be able to fully use them as in other areas of life. The article aims to focus on these trends, especially on the analysis of consumers' preferences between self-service reception and classical reception, including other related services such as the use of modern lock systems or the introduction of telephone systems to ensure other hotel stays thanks to applications that allow modern phones. Research carried out at our university was used to determine the behavior of consumers. Obtained primary data can be seen as general information regarding the orientation and preferences of consumers in demand for hotel services offered by hotels using modern means.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of modern technologies in Hotel Industry on Consumers' purchasing behavior

  • Popis výsledku anglicky

    Hotel services are one of the forms of personal services provided. Services play an irreplaceable role in people's lives because they satisfy human needs. The society is undergoing constant technical changes, modern technologies penetrate all areas and the hotel services do not remain aside. The guest is influenced by the development of automation technologies, and the rapid development of the Internet and software systems, expecting to meet these trends as part of the use of hotel services and will be able to fully use them as in other areas of life. The article aims to focus on these trends, especially on the analysis of consumers' preferences between self-service reception and classical reception, including other related services such as the use of modern lock systems or the introduction of telephone systems to ensure other hotel stays thanks to applications that allow modern phones. Research carried out at our university was used to determine the behavior of consumers. Obtained primary data can be seen as general information regarding the orientation and preferences of consumers in demand for hotel services offered by hotels using modern means.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOTEL AND TOURISM “Tourism in times of dynamic changes in the environment”

  • ISBN

    978-83-67899-21-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    67-83

  • Název nakladatele

    Wroclaw University of Economics and Business

  • Místo vydání

    Wroclav

  • Místo konání akce

    Jelenia Góra

  • Datum konání akce

    28. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku