Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F24%3AN0000014" target="_blank" >RIV/25619161:_____/24:N0000014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-97-1552-7_8" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-97-1552-7_8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_8" target="_blank" >10.1007/978-981-97-1552-7_8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to identify the differences in attitudes of particular generational segments of gastronomy consumers toward AI-generated food marketing images. DALL-E engine was used to generate 56 images of dishes, which were initially ranked by professional chefs and reduced to a final set of 18 images used for four photo-elicitation focus groups.
Název v anglickém jazyce
Gastronomic Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Food Images: Exploring Different Perceptions Based on Generational Segmentation
Popis výsledku anglicky
The paper aims to identify the differences in attitudes of particular generational segments of gastronomy consumers toward AI-generated food marketing images. DALL-E engine was used to generate 56 images of dishes, which were initially ranked by professional chefs and reduced to a final set of 18 images used for four photo-elicitation focus groups.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Marketing and Smart Technologies
ISBN
978-981-97-1551-0
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
105-119
Počet stran knihy
883
Název nakladatele
SpringerLink
Místo vydání
Singapur
Kód UT WoS kapitoly
—