Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lidské zdroje ve Visegradských zemích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F07%3A%230000027" target="_blank" >RIV/25751417:_____/07:#0000027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Human resources in Visegrad countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The comparative analysis is based on a set of selected indicators, which map, directly or indirectly, the qualitative characteristics of human resources. Firstly, attention is paid to the education structure of the population, the quality of tertiary education and educational mobility. The degree of respecting the need for updating and enhancing knowledge and skills acquired in initial education is established based on participation of the adult population in continuing education. What matters is not only participation, but also educational outcomes, which are assessed by means of adult literacy. Moreover, data concerning expenditure on initial education and flexibility of the population are assessed. The indicators of the quality of human resources were selected in view of their availability for all the countries, and in view of their covering various qualitative aspects.

  • Název v anglickém jazyce

    Human resources in Visegrad countries

  • Popis výsledku anglicky

    The comparative analysis is based on a set of selected indicators, which map, directly or indirectly, the qualitative characteristics of human resources. Firstly, attention is paid to the education structure of the population, the quality of tertiary education and educational mobility. The degree of respecting the need for updating and enhancing knowledge and skills acquired in initial education is established based on participation of the adult population in continuing education. What matters is not only participation, but also educational outcomes, which are assessed by means of adult literacy. Moreover, data concerning expenditure on initial education and flexibility of the population are assessed. The indicators of the quality of human resources were selected in view of their availability for all the countries, and in view of their covering various qualitative aspects.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Knowledge and innovation processes in Central and East European economies

  • ISBN

    978-83-60653-03-6

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    197-216

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    The Knowledge & Innovation Institute, Warsaw

  • Místo vydání

    Warsaw

  • Kód UT WoS kapitoly