Educational Mismatch in the Case of Immigration in the Czech Republic - Selected Issues
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/25751417:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/12150909Koutna%20-%20Krckova%20-%20Vavrinova%20-%20OK%20zalomena.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/12150909Koutna%20-%20Krckova%20-%20Vavrinova%20-%20OK%20zalomena.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational Mismatch in the Case of Immigration in the Czech Republic - Selected Issues
Popis výsledku v původním jazyce
Although the share of immigrants in the CR is in comparison with other EU states relatively small, the number of foreign nationals quadrupled over the past two decades. The most important challenge of integration of immigrants into the labour market is releasing their full skills potential, which has also a positive impact on integration and social cohesion. The aim of this article is to examine educational mismatch of immigrants on the basis of the CZ-LFS and the 2014 CZ-LFS ad-hoc module data. The immigrants in this study are divided according to the country of origin into three groups: Slovaks, EU and non-EU countries nationals. After overview of immigrant population and its characteristic, binary logistic regression models exploring the odds of working in high-skilled occupations, empirical and subjective over-education are described.
Název v anglickém jazyce
Educational Mismatch in the Case of Immigration in the Czech Republic - Selected Issues
Popis výsledku anglicky
Although the share of immigrants in the CR is in comparison with other EU states relatively small, the number of foreign nationals quadrupled over the past two decades. The most important challenge of integration of immigrants into the labour market is releasing their full skills potential, which has also a positive impact on integration and social cohesion. The aim of this article is to examine educational mismatch of immigrants on the basis of the CZ-LFS and the 2014 CZ-LFS ad-hoc module data. The immigrants in this study are divided according to the country of origin into three groups: Slovaks, EU and non-EU countries nationals. After overview of immigrant population and its characteristic, binary logistic regression models exploring the odds of working in high-skilled occupations, empirical and subjective over-education are described.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociológia
ISSN
0049-1225
e-ISSN
—
Svazek periodika
48 (2016)
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
572-600
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—