Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Mismatch in the Case of Immigration in the Czech Republic - Selected Issues

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/25751417:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/12150909Koutna%20-%20Krckova%20-%20Vavrinova%20-%20OK%20zalomena.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/12150909Koutna%20-%20Krckova%20-%20Vavrinova%20-%20OK%20zalomena.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Mismatch in the Case of Immigration in the Czech Republic - Selected Issues

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although the share of immigrants in the CR is in comparison with other EU states relatively small, the number of foreign nationals quadrupled over the past two decades. The most important challenge of integration of immigrants into the labour market is releasing their full skills potential, which has also a positive impact on integration and social cohesion. The aim of this article is to examine educational mismatch of immigrants on the basis of the CZ-LFS and the 2014 CZ-LFS ad-hoc module data. The immigrants in this study are divided according to the country of origin into three groups: Slovaks, EU and non-EU countries nationals. After overview of immigrant population and its characteristic, binary logistic regression models exploring the odds of working in high-skilled occupations, empirical and subjective over-education are described.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Mismatch in the Case of Immigration in the Czech Republic - Selected Issues

  • Popis výsledku anglicky

    Although the share of immigrants in the CR is in comparison with other EU states relatively small, the number of foreign nationals quadrupled over the past two decades. The most important challenge of integration of immigrants into the labour market is releasing their full skills potential, which has also a positive impact on integration and social cohesion. The aim of this article is to examine educational mismatch of immigrants on the basis of the CZ-LFS and the 2014 CZ-LFS ad-hoc module data. The immigrants in this study are divided according to the country of origin into three groups: Slovaks, EU and non-EU countries nationals. After overview of immigrant population and its characteristic, binary logistic regression models exploring the odds of working in high-skilled occupations, empirical and subjective over-education are described.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48 (2016)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    572-600

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus