Opravy, obnovy a přestavby ocelových nosných konstrukcí mostů - Metody a technologie k zvýšení zatížitelnosti a prodloužení životnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25794787%3A_____%2F20%3AN0000017" target="_blank" >RIV/25794787:_____/20:N0000017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_42_2021_final.pdf" target="_blank" >http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_42_2021_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Opravy, obnovy a přestavby ocelových nosných konstrukcí mostů - Metody a technologie k zvýšení zatížitelnosti a prodloužení životnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Pro prodloužení životnosti ocelových mostních konstrukcí je žádoucí a ekonomicky výhodné správně vyhodnotit jejich celkový stav, zejména stav protikorozní ochrany, vyhodnotit korozní úbytky a na základě těchto údajů prodloužit jejich životnost vhodnou údržbou. U mostů, u kterých jsou údržbové práce zcela nedostačující pro prodloužení životnosti je většinou nutné zabezpečit vhodnou opravou nebo rekonstrukcí. V mnoha případech defekty původní protikorozní ochrany mohou signalizovat závažnější problémy konstrukce. Z hlediska životnosti povrchové protikorozní ochrany je nutné specifikovat mezní stavy použitelnosti a mezní stavy únosnosti. Byla vypracována kritéria, metody a způsob provádění jednotlivých zkoušek a postupů pro hodnocení stávajícího stavu nátěrových systémů na ocelových konstrukcích, podle kterých je zařazena stávající protikorozní ochrana do kategorií a od nich se ovíjející další opatření. V rámci těchto kritérií byl také nově zapracován koeficient korozního namáhání v závislosti na poloze a umístění prvku (sklon a orientace ploch), které ovlivňují korozní namáhání. SVÚOM spolupracoval na celé kapitole 3.3, zejména vypracoval technické podklady ke kapitolám 3.3.2, 3.3.3, 3.3.4, dále k A4.3.
Název v anglickém jazyce
Repair, renewal and rebuilding of steel bridge structures - Methods and technologies to increase the load capacity and extend the service life
Popis výsledku anglicky
In order to prolong the service life of steel bridge structures, it is desirable and economically advantageous to correctly evaluate their overall condition, especially the condition of corrosion protection, evaluate corrosion losses and, based on these data, extend their service life by appropriate maintenance. For bridges where maintenance work is completely insufficient to prolong the service life, it is usually necessary to provide a suitable repair or reconstruction. In many cases, defects in the original corrosion protection can signal more serious design problems. From the point of view of the service life of surface corrosion protection, it is necessary to specify the serviceability limit states and the ultimate limit states. Criteria, methods and methods of performing individual tests and procedures for the evaluation of the current state of coating systems on steel structures were developed, according to which the existing corrosion protection is classified into categories and other measures resulting from them. Within these criteria, the coefficient of corrosion stress was also newly incorporated depending on the position and location of the element (slope and orientation of surfaces), which affect the corrosion stress. SVÚOM cooperated on the whole chapter 3.3, in particular it prepared technical documents for chapters 3.3.2, 3.3.3, 3.3.4, further to A4.3.
Klasifikace
Druh
H<sub>neleg</sub> - Promítnuto do směrnic nebo předpisů závazných v rámci příslušného poskytovatele
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo předpisu
TP 42 - 07/2020, http://www.pjpk.cz/uvodni-strana/nove-schvaleny-technicky-predpis-ministerstva-d10
Označení kompet. příslušného orgánu
Ministerstvo dopravy ČR, Odbor pozemních komunikací
Územní platnost výsledku
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)