Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opravy, obnovy a přestavby ocelových nosných konstrukcí mostů - Metody a technologie k zvýšení zatížitelnosti a prodloužení životnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25794787%3A_____%2F20%3AN0000017" target="_blank" >RIV/25794787:_____/20:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_42_2021_final.pdf" target="_blank" >http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_42_2021_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Opravy, obnovy a přestavby ocelových nosných konstrukcí mostů - Metody a technologie k zvýšení zatížitelnosti a prodloužení životnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro prodloužení životnosti ocelových mostních konstrukcí je žádoucí a ekonomicky výhodné správně vyhodnotit jejich celkový stav, zejména stav protikorozní ochrany, vyhodnotit korozní úbytky a na základě těchto údajů prodloužit jejich životnost vhodnou údržbou. U mostů, u kterých jsou údržbové práce zcela nedostačující pro prodloužení životnosti je většinou nutné zabezpečit vhodnou opravou nebo rekonstrukcí. V mnoha případech defekty původní protikorozní ochrany mohou signalizovat závažnější problémy konstrukce. Z hlediska životnosti povrchové protikorozní ochrany je nutné specifikovat mezní stavy použitelnosti a mezní stavy únosnosti. Byla vypracována kritéria, metody a způsob provádění jednotlivých zkoušek a postupů pro hodnocení stávajícího stavu nátěrových systémů na ocelových konstrukcích, podle kterých je zařazena stávající protikorozní ochrana do kategorií a od nich se ovíjející další opatření. V rámci těchto kritérií byl také nově zapracován koeficient korozního namáhání v závislosti na poloze a umístění prvku (sklon a orientace ploch), které ovlivňují korozní namáhání. SVÚOM spolupracoval na celé kapitole 3.3, zejména vypracoval technické podklady ke kapitolám 3.3.2, 3.3.3, 3.3.4, dále k A4.3.

  • Název v anglickém jazyce

    Repair, renewal and rebuilding of steel bridge structures - Methods and technologies to increase the load capacity and extend the service life

  • Popis výsledku anglicky

    In order to prolong the service life of steel bridge structures, it is desirable and economically advantageous to correctly evaluate their overall condition, especially the condition of corrosion protection, evaluate corrosion losses and, based on these data, extend their service life by appropriate maintenance. For bridges where maintenance work is completely insufficient to prolong the service life, it is usually necessary to provide a suitable repair or reconstruction. In many cases, defects in the original corrosion protection can signal more serious design problems. From the point of view of the service life of surface corrosion protection, it is necessary to specify the serviceability limit states and the ultimate limit states. Criteria, methods and methods of performing individual tests and procedures for the evaluation of the current state of coating systems on steel structures were developed, according to which the existing corrosion protection is classified into categories and other measures resulting from them. Within these criteria, the coefficient of corrosion stress was also newly incorporated depending on the position and location of the element (slope and orientation of surfaces), which affect the corrosion stress. SVÚOM cooperated on the whole chapter 3.3, in particular it prepared technical documents for chapters 3.3.2, 3.3.3, 3.3.4, further to A4.3.

Klasifikace

  • Druh

    H<sub>neleg</sub> - Promítnuto do směrnic nebo předpisů závazných v rámci příslušného poskytovatele

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo předpisu

    TP 42 - 07/2020, http://www.pjpk.cz/uvodni-strana/nove-schvaleny-technicky-predpis-ministerstva-d10

  • Označení kompet. příslušného orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR, Odbor pozemních komunikací

  • Územní platnost výsledku

    A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)