Fatigue resistance of laser welded S355 steel sheet
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25797000%3A_____%2F16%3AN0000053" target="_blank" >RIV/25797000:_____/16:N0000053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific.net/KEM.665.69" target="_blank" >http://www.scientific.net/KEM.665.69</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.665.69" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.665.69</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fatigue resistance of laser welded S355 steel sheet
Popis výsledku v původním jazyce
The paper contains results of fatigue resistance investigation of laser welded 10 mm thick sheets of a carbon structural S355 steel. High cycle fatigue tests were performed to verify fatigue strength of the sheet containing laser weld performed with optimised laser welding parameters. Though the thickness of the sheet was quite big, resulting endurance limit of the welds and heat affected zone was comparable with that of basic material. In addition, some characteristics of the laser weld like hardness were very self consistent. As expected, fatigue results were characteristic by quite high scatter. Different damage mechanisms were shown. The results are discussed on the basis of fractographical analyses, which provided some quite interesting details about crack initiation mechanisms
Název v anglickém jazyce
Fatigue resistance of laser welded S355 steel sheet
Popis výsledku anglicky
The paper contains results of fatigue resistance investigation of laser welded 10 mm thick sheets of a carbon structural S355 steel. High cycle fatigue tests were performed to verify fatigue strength of the sheet containing laser weld performed with optimised laser welding parameters. Though the thickness of the sheet was quite big, resulting endurance limit of the welds and heat affected zone was comparable with that of basic material. In addition, some characteristics of the laser weld like hardness were very self consistent. As expected, fatigue results were characteristic by quite high scatter. Different damage mechanisms were shown. The results are discussed on the basis of fractographical analyses, which provided some quite interesting details about crack initiation mechanisms
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02011004" target="_blank" >TA02011004: Aplikace laserových technologií v dopravní technice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Key Engineering Materials
ISBN
978-303835541-0
ISSN
1013-9826
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
69-72
Název nakladatele
Trans Tech Publications Ltd
Místo vydání
Pfaffiko, Switzerland
Místo konání akce
Budva, Montenegro
Datum konání akce
21. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—