Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritické myšlení ve výuce jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F21%3AN0000012" target="_blank" >RIV/25840886:_____/21:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritické myšlení ve výuce jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současný společenský a ekonomický rozvoj si vyžaduje nové dovednosti a představuje tak výzvu pro vzdělávání. Tradiční přístup ve vzdělávání založený jen na přenosu poznatků vystřídal přístup zaměřený na rozvoj aktivního myšlení. Tyto skutečnosti se promítají také do pojetí výuky cizích jazyků, a to příklonem k osvojení si klíčových kompetencí a potřebných vyžadujících kritické myšlení. Tématem předkládaného příspěvku jsou metody výuky rozvíjející kritické myšlení při práci s textem ve výuce cizích jazyků. Na příkladu dvou odborných textů aplikovaných při výuce němčiny jsou zde představeny některé techniky obsažené v metodologii kritického myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical Thinking in Language Education

  • Popis výsledku anglicky

    Current social and economic development requires new skills and represents an opportunity for education. The traditional approach to education based solely on knowledge transfer has been replaced by an approach aimed at developing active thinking. These facts are also reflected in the teaching of foreign languages, in order to acquire key competencies and the necessary required critical thinking. The subject of this paper is methods that develop critical thinking in working with text in foreign language teaching. Techniques contained in the methodology of critical thinking are demonstrated on the example of two professional texts applied at German lessons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Klíčové kompetence ve vzdělávání a výuce: rozvoj kritického myšlení

  • ISBN

    978-80-87291-30-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    18-26

  • Název nakladatele

    Vysoká škola PRIGO

  • Místo vydání

    Havířov

  • Místo konání akce

    Online Opole/Havířov

  • Datum konání akce

    10. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku