Kritické myšlení ve výuce jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F21%3AN0000012" target="_blank" >RIV/25840886:_____/21:N0000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritické myšlení ve výuce jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Současný společenský a ekonomický rozvoj si vyžaduje nové dovednosti a představuje tak výzvu pro vzdělávání. Tradiční přístup ve vzdělávání založený jen na přenosu poznatků vystřídal přístup zaměřený na rozvoj aktivního myšlení. Tyto skutečnosti se promítají také do pojetí výuky cizích jazyků, a to příklonem k osvojení si klíčových kompetencí a potřebných vyžadujících kritické myšlení. Tématem předkládaného příspěvku jsou metody výuky rozvíjející kritické myšlení při práci s textem ve výuce cizích jazyků. Na příkladu dvou odborných textů aplikovaných při výuce němčiny jsou zde představeny některé techniky obsažené v metodologii kritického myšlení.
Název v anglickém jazyce
Critical Thinking in Language Education
Popis výsledku anglicky
Current social and economic development requires new skills and represents an opportunity for education. The traditional approach to education based solely on knowledge transfer has been replaced by an approach aimed at developing active thinking. These facts are also reflected in the teaching of foreign languages, in order to acquire key competencies and the necessary required critical thinking. The subject of this paper is methods that develop critical thinking in working with text in foreign language teaching. Techniques contained in the methodology of critical thinking are demonstrated on the example of two professional texts applied at German lessons.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Klíčové kompetence ve vzdělávání a výuce: rozvoj kritického myšlení
ISBN
978-80-87291-30-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
18-26
Název nakladatele
Vysoká škola PRIGO
Místo vydání
Havířov
Místo konání akce
Online Opole/Havířov
Datum konání akce
10. 12. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—