Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New trends in codes of ethics: Czech business ethics preferences by the dawn of COVID-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F21%3AN0000029" target="_blank" >RIV/25840886:_____/21:N0000029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://economic-research.pl/Journals/index.php/oc/article/view/1937" target="_blank" >http://economic-research.pl/Journals/index.php/oc/article/view/1937</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24136/oc.2021.032" target="_blank" >10.24136/oc.2021.032</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New trends in codes of ethics: Czech business ethics preferences by the dawn of COVID-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research background: The morality and sustainability depend upon the active engagement of all stakeholders. Businesses might have to observe minimum standards via their corporate social responsibility (CSR), but this does not imply any mandatory and enforceable requirements for their internal documents. Crises such as the COVID-19 pandemic magnify differences and might impact the perception and commitment to ethics and modify preferences. Purpose of the article: Since it is up to each and every business whether it will issue Codes of Ethics or Codes of Conduct (Codes) and how they will project ethical principles, values and concerns in them, it is both illuminative and instrumental to conduct a massive theoretical and literature review, to identify five aspects for exploration of Codes: (i) human nature (ii) moral.

  • Název v anglickém jazyce

    New trends in codes of ethics: Czech business ethics preferences by the dawn of COVID-19

  • Popis výsledku anglicky

    Research background: The morality and sustainability depend upon the active engagement of all stakeholders. Businesses might have to observe minimum standards via their corporate social responsibility (CSR), but this does not imply any mandatory and enforceable requirements for their internal documents. Crises such as the COVID-19 pandemic magnify differences and might impact the perception and commitment to ethics and modify preferences. Purpose of the article: Since it is up to each and every business whether it will issue Codes of Ethics or Codes of Conduct (Codes) and how they will project ethical principles, values and concerns in them, it is both illuminative and instrumental to conduct a massive theoretical and literature review, to identify five aspects for exploration of Codes: (i) human nature (ii) moral.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Oeconomia Copernicana

  • ISSN

    2353-1827

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    973–1009

  • Kód UT WoS článku

    000736500700005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122578685