New trends in codes of ethics: Czech business ethics preferences by the dawn of COVID-19
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F21%3AN0000029" target="_blank" >RIV/25840886:_____/21:N0000029 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://economic-research.pl/Journals/index.php/oc/article/view/1937" target="_blank" >http://economic-research.pl/Journals/index.php/oc/article/view/1937</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24136/oc.2021.032" target="_blank" >10.24136/oc.2021.032</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New trends in codes of ethics: Czech business ethics preferences by the dawn of COVID-19
Popis výsledku v původním jazyce
Research background: The morality and sustainability depend upon the active engagement of all stakeholders. Businesses might have to observe minimum standards via their corporate social responsibility (CSR), but this does not imply any mandatory and enforceable requirements for their internal documents. Crises such as the COVID-19 pandemic magnify differences and might impact the perception and commitment to ethics and modify preferences. Purpose of the article: Since it is up to each and every business whether it will issue Codes of Ethics or Codes of Conduct (Codes) and how they will project ethical principles, values and concerns in them, it is both illuminative and instrumental to conduct a massive theoretical and literature review, to identify five aspects for exploration of Codes: (i) human nature (ii) moral.
Název v anglickém jazyce
New trends in codes of ethics: Czech business ethics preferences by the dawn of COVID-19
Popis výsledku anglicky
Research background: The morality and sustainability depend upon the active engagement of all stakeholders. Businesses might have to observe minimum standards via their corporate social responsibility (CSR), but this does not imply any mandatory and enforceable requirements for their internal documents. Crises such as the COVID-19 pandemic magnify differences and might impact the perception and commitment to ethics and modify preferences. Purpose of the article: Since it is up to each and every business whether it will issue Codes of Ethics or Codes of Conduct (Codes) and how they will project ethical principles, values and concerns in them, it is both illuminative and instrumental to conduct a massive theoretical and literature review, to identify five aspects for exploration of Codes: (i) human nature (ii) moral.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Oeconomia Copernicana
ISSN
2353-1827
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
37
Strana od-do
973–1009
Kód UT WoS článku
000736500700005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85122578685