Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Firms in the Service Sector Changed Their Behavior During the Covid-19 Pandemic – A Case Study from the Moravian-Silesian Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F23%3AN0000012" target="_blank" >RIV/25840886:_____/23:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/04130081:_____/23:N0000001

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.11118/ejobsat.2023.007" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/ejobsat.2023.007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/ejobsat.2023.007" target="_blank" >10.11118/ejobsat.2023.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Firms in the Service Sector Changed Their Behavior During the Covid-19 Pandemic – A Case Study from the Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Covid-19 pandemic has had a significant impact on the service sector. This paper aims to assess how firms in the service sector changed their behavior during the covid-19 pandemic regarding innovations and using flexible forms of work. We obtained responses from approximately 300 companies operating in the Moravian-Silesian region service sector through a questionnaire survey. We show that the most common innovation firms use organizational and process innovation. Moreover, we found that larger, younger, and more internalized firms enjoyed more innovation during the pandemic than others. While changes in part-time jobs and agreements held outside the employment relationship are temporary, changes in home office use and outsourcing appear to be permanent.

  • Název v anglickém jazyce

    How Firms in the Service Sector Changed Their Behavior During the Covid-19 Pandemic – A Case Study from the Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku anglicky

    The Covid-19 pandemic has had a significant impact on the service sector. This paper aims to assess how firms in the service sector changed their behavior during the covid-19 pandemic regarding innovations and using flexible forms of work. We obtained responses from approximately 300 companies operating in the Moravian-Silesian region service sector through a questionnaire survey. We show that the most common innovation firms use organizational and process innovation. Moreover, we found that larger, younger, and more internalized firms enjoyed more innovation during the pandemic than others. While changes in part-time jobs and agreements held outside the employment relationship are temporary, changes in home office use and outsourcing appear to be permanent.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000418" target="_blank" >TL05000418: Přizpůsobit se!!! Výzva pro sektor služeb v Moravskoslezském kraji</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Business Science and Technology

  • ISSN

    2336-6494

  • e-ISSN

    2694-7161

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    56-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85165365380