Turistická informační centra jako součást systému služeb cestovního ruchu Jihočeského kraje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26033909%3A_____%2F17%3AN0000033" target="_blank" >RIV/26033909:_____/17:N0000033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Turistická informační centra jako součást systému služeb cestovního ruchu Jihočeského kraje
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na problematiku turistických informačních center jako významné součásti systému cestovního ruchu. Turistická informační centra začala vznikat a rozrůstat se od počátku 90. let 20. století po otevření hranic v souvislosti s růstem počtu zahraničních turistů a rozvojem cestovního ruchu v tehdejším Československu a následně ČR. Ke konci roku 2016 jich v ČR existuje cca 630, struktura nabídky služeb turistických informačních center je však značně geograficky nevyvážená (rozdíly mezi městy a obcemi, mezi centry a periferií regionu, mezi jednotlivými okresy či ORP, mezi jednotlivými turistickými oblastmi apod.). V příspěvku jsou prezentovány a diskutovány výsledky regionální analýzy turistických informačních center v Jihočeském kraji za rok 2016, která poukazuje na kvalitativní i kvantitativní nedostatky sítě turistických informačních center – Jihočeský kraj patří v tomto ohledu mezi nejhorší kraje celé ČR. Analýza vychází z komparace počtu turistických informačních center v jednotlivých regionech (dle dat Czechtourism, 2017).
Název v anglickém jazyce
Tourist Information Centres as a Part of Tourism Services in the South Bohemian Region
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on the problem area of tourist information centres as an important part of the tourism industry. Tourist information centres have begun to appear and develop since the beginning of the 1990s after the opening of borders when the number of foreign tourists started to grow and the tourism started to develop in Czechoslovakia and later the Czech Republic. By the end of 2016, there were approximately 630 tourist information centres in the Czech Republic; the structure and extent of services offered by the centres differs, however, significantly depending on region (differences between towns and municipalities, between centre and periphery of a region, between individual districts or municipalities with extended powers, between individual tourism areas etc.). The contribution presented and discussed results of a regional analysis of tourist information centres in the South Bohemian Region for the year 2016. The results point to qualitative and quantitative shortages in the network of tourist information centres – The South Bohemian Region belongs among the worst regions in this respect in the whole of Czech Republic. The analysis is based on a comparison of the number of tourist information centres in individual regions (according to Czechtourism data, 2017).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu - Topical Issues Of Tourism
ISBN
978-80-88064-30-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
51-59
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
22. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000455127500005