Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of quality of life and social indicators in contemporary marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26033909%3A_____%2F20%3AN0000022" target="_blank" >RIV/26033909:_____/20:N0000022 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25739018:_____/20:N0000012

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of quality of life and social indicators in contemporary marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The quality of life concept is becoming increasingly important for major corporations which use corporate social responsibility schemes to cover this area for consumers. The second half is centred on certain methodological issues of social indicators and their interconnecting with the progressively imperative subject of security. These six key areas of social indicators in contemporary marketing: household, work, health, family, transport and education. We further argue that some kind of security should be included as the perceived dangers can have a tremendous impact on the well-being of a person. In the last part, we will discuss the four repeated empirical types of research from 2005 through 2015 which shows the genuine case of security issues and quality of life in Brno (the Czech Republic). Moreover, our paper accommodates early apparent changes in contemporary marketing due to Covid-19 pandemic around the globe.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of quality of life and social indicators in contemporary marketing

  • Popis výsledku anglicky

    The quality of life concept is becoming increasingly important for major corporations which use corporate social responsibility schemes to cover this area for consumers. The second half is centred on certain methodological issues of social indicators and their interconnecting with the progressively imperative subject of security. These six key areas of social indicators in contemporary marketing: household, work, health, family, transport and education. We further argue that some kind of security should be included as the perceived dangers can have a tremendous impact on the well-being of a person. In the last part, we will discuss the four repeated empirical types of research from 2005 through 2015 which shows the genuine case of security issues and quality of life in Brno (the Czech Republic). Moreover, our paper accommodates early apparent changes in contemporary marketing due to Covid-19 pandemic around the globe.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of FEB Zagreb International Odyssey Conference on Economics and Business

  • ISBN

  • ISSN

    2671-132X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    768-779

  • Název nakladatele

    University of Zagreb - Faculty of Economics & Business

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Zagreb

  • Datum konání akce

    16. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000630167000062