Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potíže s identitou ? umění sebetvorby a problém uznání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F11%3A%230000218" target="_blank" >RIV/26138077:_____/11:#0000218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Potíže s identitou ? umění sebetvorby a problém uznání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diskurz termínu identity je velmi jednoznačný v sociálních vědách. Zde však převládá názor, že identita je sociální konstrukt, který se vyznačuje pluralitou identifikačních vztahů. Identita jako non-variabilní a stabilní kvalita člověka je v otázce, a naopak, je jako pokračující proces budování, definování a znovu definování v interakci člověka s vnějším světem. Z hlediska konstruktivismu, můžeme identitu chápat jako umění sebeutváření provedeného v konkrétních podmínkách sociálně-kulturního prostředí.V době pozdní moderny je umění sebeutváření se výrazněji prováděno v atmosféře rostoucí nejistoty. Nejistota způsobuje problémy při budování sebevědomí, což komplikuje proces vytváření identity člověka. My, jako spotřebitelé, zažíváme určitou nejistotu,když máme na výběr z široké škály spotřebního zboží a služeb. Nejistota vyzývá k poptávce po důvěře. Důvěra způsobuje snížení nejistoty a podporuje sebevědomí jako předpoklad vytváření identity. Ve světě konzumu a spotřeby významu, je tak

  • Název v anglickém jazyce

    Difficulties with Identity - Art of Self-Creation and Problem of Recognition

  • Popis výsledku anglicky

    A discourse of the term identity is very unambiguous in social sciences. However, there is a prevailing opinion that identity is a social construct which is characterised by plurality of identification relationships. Identity as a non-variable and stablequality of a man is in question and, on the contrary, it is understood as an ongoing process of constructing, defining and re-defining in the interaction of a man with the outer world. From the perspective of constructivism, the identity can be understood as the art of self-creation performed in concrete conditions of a social-cultural environment. In the era of late modernism the art of self-creation is being more significantly performed in the atmosphere of growing insecurity. Insecurity causes problems when building self-confidence, which complicates the process of creating a human identity. We, as consumers, experience certain insecurity when having to choose from a wide range of consumer goods and services. Uncertainty calls for a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    27-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus