Potíže s identitou ? umění sebetvorby a problém uznání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F11%3A%230000218" target="_blank" >RIV/26138077:_____/11:#0000218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potíže s identitou ? umění sebetvorby a problém uznání
Popis výsledku v původním jazyce
Diskurz termínu identity je velmi jednoznačný v sociálních vědách. Zde však převládá názor, že identita je sociální konstrukt, který se vyznačuje pluralitou identifikačních vztahů. Identita jako non-variabilní a stabilní kvalita člověka je v otázce, a naopak, je jako pokračující proces budování, definování a znovu definování v interakci člověka s vnějším světem. Z hlediska konstruktivismu, můžeme identitu chápat jako umění sebeutváření provedeného v konkrétních podmínkách sociálně-kulturního prostředí.V době pozdní moderny je umění sebeutváření se výrazněji prováděno v atmosféře rostoucí nejistoty. Nejistota způsobuje problémy při budování sebevědomí, což komplikuje proces vytváření identity člověka. My, jako spotřebitelé, zažíváme určitou nejistotu,když máme na výběr z široké škály spotřebního zboží a služeb. Nejistota vyzývá k poptávce po důvěře. Důvěra způsobuje snížení nejistoty a podporuje sebevědomí jako předpoklad vytváření identity. Ve světě konzumu a spotřeby významu, je tak
Název v anglickém jazyce
Difficulties with Identity - Art of Self-Creation and Problem of Recognition
Popis výsledku anglicky
A discourse of the term identity is very unambiguous in social sciences. However, there is a prevailing opinion that identity is a social construct which is characterised by plurality of identification relationships. Identity as a non-variable and stablequality of a man is in question and, on the contrary, it is understood as an ongoing process of constructing, defining and re-defining in the interaction of a man with the outer world. From the perspective of constructivism, the identity can be understood as the art of self-creation performed in concrete conditions of a social-cultural environment. In the era of late modernism the art of self-creation is being more significantly performed in the atmosphere of growing insecurity. Insecurity causes problems when building self-confidence, which complicates the process of creating a human identity. We, as consumers, experience certain insecurity when having to choose from a wide range of consumer goods and services. Uncertainty calls for a
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communication Today
ISSN
1338-130X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
27-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—