Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are US innovative companies really process innovative?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F13%3A%230000530" target="_blank" >RIV/26138077:_____/13:#0000530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are US innovative companies really process innovative?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The result of knowledge management should be the permanent innovational process and implementation of intensive development factors. It is thus useful to dispose of sufficiently universal, practicable, and well-interpretable quality analysis how successful an innovation is. The paper suggests the methodology for evaluating process and organizational innovation that does not require great amount of information and as the output gives the value of dynamic intensity and extensity parameter. The proposed methodology has been applied to the development analysis of the company Nike and comparison of 7 prominent companies of the United States that are seen as innovative ones. Our analysis however shows that development most of them are based on the extensivefactors.

  • Název v anglickém jazyce

    Are US innovative companies really process innovative?

  • Popis výsledku anglicky

    The result of knowledge management should be the permanent innovational process and implementation of intensive development factors. It is thus useful to dispose of sufficiently universal, practicable, and well-interpretable quality analysis how successful an innovation is. The paper suggests the methodology for evaluating process and organizational innovation that does not require great amount of information and as the output gives the value of dynamic intensity and extensity parameter. The proposed methodology has been applied to the development analysis of the company Nike and comparison of 7 prominent companies of the United States that are seen as innovative ones. Our analysis however shows that development most of them are based on the extensivefactors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 8th Workshop on Knowledge Management

  • ISBN

    978-80-89306-23-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoká škola manažmentu

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku