Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of Management of the 21st Century, their Impact on Communication and the University Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000568" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0402/" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0402/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of Management of the 21st Century, their Impact on Communication and the University Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Successful organizations must adapt their strategies to the changing trends. Dynamic management development will place high demands on the professional and personal skills of graduates. The ability to think in context, to estimate future development, tosearch for new opportunities in a changing environment, to adapt to changes, flexibility, creativity, intuition, is gaining importance. If a college wants to educate managers for the 21st century who will be able to face the turbulent changes, then it needs to itself be an example and change attitude towards the traditional form of management of higher education institutions, to traditional forms of education, to traditional communication. This paper is therefore aimed at shaping the social system through the so-called organisation themes. Attention is paid to the topic of educational strategies aimed at activating forms of teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of Management of the 21st Century, their Impact on Communication and the University Education

  • Popis výsledku anglicky

    Successful organizations must adapt their strategies to the changing trends. Dynamic management development will place high demands on the professional and personal skills of graduates. The ability to think in context, to estimate future development, tosearch for new opportunities in a changing environment, to adapt to changes, flexibility, creativity, intuition, is gaining importance. If a college wants to educate managers for the 21st century who will be able to face the turbulent changes, then it needs to itself be an example and change attitude towards the traditional form of management of higher education institutions, to traditional forms of education, to traditional communication. This paper is therefore aimed at shaping the social system through the so-called organisation themes. Attention is paid to the topic of educational strategies aimed at activating forms of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    30-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus